آموزش شبکه سازی و تعاملات راهبردی به منظور توسعه و ترویج مفاهیم راهبردی1399/9/12 چهارشنبهرئیس گروه برنامه ریزی راهبردی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی گفت: این گروه در راستای مأموریت های خود و به منظور توسعه و ترویج مفاهیم راهبردی در سطوح مختلف سازمانی، با همکاری اداره آموزش و ارزشیابی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی، دوره شبکه سازی و تعاملات راهبردی را برگزار کرد. به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن جاویدی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: گروه برنامهریزی راهبردی در راستای مأموریت های خود و به منظور توسعه و ترویج مفاهیم راهبردی در سطوح مختلف سازمانی، با همکاری اداره آموزش و ارزشیابی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی، دوره شبکه سازی و تعاملات راهبردی را برگزار کرد. وی گفت: در این دوره، ضمن آموزش مفاهیم کلیدی این امر راهبردی، روشها و تکنیکهای برقراری تعامل راهبردی با دیگر عناصر محیطی را به سطوح مختلف سازمان آموزش داده و با ارائه فایل های آموزشی در این رابطه، تلاش نموده است تا دانش و مهارت شبکه سازی و تعاملات راهبردی را در سازمان بهبود بخشد. رئیس گروه برنامه ریزی راهبردی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این دوره که اکنون به صورت مجازی در حال برگزاری است، سرفصلهایی همچون آشنایی با مفاهیم کلیدی، انواع تعاملات راهبردی، تحلیل عناصر داخلی و خارجی سازمان، انواع فرصت های محیطی در تعاملات راهبردی، انواع ظرفیت های داخلی در تعاملات راهبردی، تدوین راهبردهای تعاملاتی و مثال هایی در زمینه ترسیم شبکه بین سازمانی و تنظیم راهبردهای تعاملاتی ارائه میگردد. وی از مزایای مهم این دوره را تناسب آن با نیاز راهبردی سازمان در تحقق اهداف مسألهمحوری دانست و خاطرنشان کرد: در برهه کنونی، حضور اثربخش و تعامل راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی در شبکه فرهنگی کشور، مسأله مهمی است که در منویات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی مورد تأکید بوده و از برنامههای راهبردی این سازمان در راستای رویکرد مسألهمحوری است.