Select Page

مقام معظم رهبری در مسئله عفاف و حجاب، تکلیف شرعی بر عهده دفتر گذاشته اند

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به تکلیف شرعی که مقام معظم رهبری در مسئله عفاف و حجاب برعهده ما گذاشته اند، علارقم تلاش هایی که وجود دارد ولی رافع تکلیف نیست و لذا یک کارگروه یا اندیشکده تشکیل می شود و  با این دید که حامی در بیرون دفتر وجود ندارد، با تمام قوا این کار را شروع می کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در شورای مشورتی دفتر مقام معظم رهبری جلسات مختلفی در مورد عفاف و حجاب برگزار شد و خیلی تأکید شد که این کار توسط ارگانی که عِده و عُده زیادی دارد، انجام شود.

وی افزود: با توجه به تکلیف شرعی که مقام معظم رهبری برعهده ما گذاشته اند، علارقم تلاش هایی که وجود دارد ولی رافع تکلیف نیست و به لحاظ حجم گسترده کار، اگر اعضای شورای راهبری صلاح بدانند یک کارگروه یا اندیشکده تشکیل شود و تمام قسمت های مربوطه دفتر و تمام ظرفیت های صفی را درگیر کنیم و با این دید که حامی در بیرون دفتر وجود ندارد، با تمام قوا این کار را شروع کنیم.

رئیس قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران با بیان اینکه مرحله بعد، یارگیری و استفاده از ظرفیت های بیرونی است، اظهار داشت: با توجه به تکلیف شرعی و در راستای پرحجم شدن برنامه های در حال اجرا علاوه بر مسئله عفاف و حجاب، به مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی نیز در این کارگروه پرداخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: یک مأموریت های خاص به این کارگروه داده می شود تا طراحی عملیات منتهی به نتیجه در شهر قم انجام شود و نیاز دارد میز یا کارگروه تقویت شود و باید بخشهای مختلف دفتر در این طراحی ها دخیل باشند و اگر طرح هایی از طرف سپاه و نهادهای دیگر وجود دارد، استقبال خواهیم کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، رئیس میز توسعه و تعمیق باورهای دینی و معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به گزارشی از برنامه های فرهنگی تبلیغی در محرم 98 گفت: امسال قبل از ماه محرم 8 نشست در سه روز برای طلاب مبلغ برگزار کردیم که در واقع قبل از برنامه ها، فراخوان داده می شود و طلاب ثبت نام می کنند و تمامی این نشست ها با حضور و غیاب الکترونیکی برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی افزود: در نشست روز اول حجج الاسلام والمسلمین رفیعی و قادری با موضوع قرآن و صحیفه مطالبی را ارائه کردند و روز دوم آقای پیشوایی درمورد پاسخگویی به شبهات و اقای آقایی در مورد آبخیزداری و منابع طبیعی ارائه داشتند و روز سوم آقای مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و آقای راجی در بحث تبیین بیانیه گام دوم انقلاب مباحثی را برای طلاب مبلغ ارائه کردند و روز چهارم موضوع جریان های تکفیری و تفکیر در دوران پسا داعش توسط حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی، رئیس میز وهابیت ارائه شد.

وی گفت: بعد از دیدار مقام معظم رهبری یکی از برنامه های اصلی که در قم شروع کردیم شناسایی مناطق آسیب زا و محل آسیب در پنج نقطه قم انجام شد و گروه هایی تبلیغی در این مناطق فعال تر شدند و ده ها سرفصل از جمله آموزش، مشاوره و اردو و کارهای فرهنگی دیگر انجام می شود و از طرفی طرح های مبلغین را دریافت کردیم و تقریبا به جرات می توان گفت تنها مجموعه ای که در بین دستگاه های فرهنگی در این زمینه ها برنامه هدفمند دارد و برای آن هزینه می کند، دفتر تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان اینکه امسال برای محرم سه کتاب ره توشه را تهیه و به چاپ رساندیم، اظهار داشت: یک ره توشه عمومی است که بیش از 10 مقاله در آن وجود دارد و در تیراژ 9 هزارتایی به چاپ رسید و فایل آن در سایت پژوهان قرار گرفته است و یک ره توشه خانواده و سبک زندگی است که منتشر شد و استقبال زیادی برای خرید وجود دارد و یک ره توشه مناطق مشترک است که با همکاری میز وهابیت منتشر شد که بخشی از آن در مناطق مشترک توزیع می شود و تعدادی دیگر از طریق بوستان کتاب و نرم افزار پژوهان ارائه می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، رئیس میز اسلامی سازی علوم انسانی گفت: در جلسه ای که با استانداری قم و معاونین ایشان برگزار شد، استانداری اظهار داشت که وظیفه استانداری هماهنگ کردن مجموعه های استان است لذا با حضور دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سازمان زندانها، سازمان تبلیغات به همراه 30 سازمان دیگر یک کمیته اجتماعی با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی تشکیل شد.

وی افزود: استانداری و اعضای کمیته انتظار دارند وقتی رشته سیاست گذاری فرهنگی در دانشگاه باقرالعلوم وجود دارد، یک پیشتوانه علمی در این کمیته وجود داشته باشد و دانشگاه باقرالعلوم (ع) این کار را انجام دهد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به اینکه دبیرخانه این کمیته دانشگاه باقرالعوم (ع) است، عنوان کرد: استانداری ضمانت اجرایی کمیته را بر عهده دارد و ارتباط بین سازمانی را برقرار می کند و با در اختیار قرار دادن فرصت مطالعاتی برای اعضای این کمیته این فضا برای سازمان های عضو فراهم است تا از این موقعیت استفاده کنند و لذا مقرر شد بعد از ایجاد قوانین و ضوابط در این کمیته، به استانداری ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه در این کمیته عفاف و حجاب، مواد مخدر، دزدی و دیگر موارد اجتماعی دنبال می شود، عنوان کرد: استاندار قم طبق آماری که بر اساس مجرمین در زندان ها استخراج شده است اعلام کرد که بالاترین آمار آسیب برای استان قم دزدی است!

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اضافه کرد: استاندار آمار دزدی در قم را 84/31 درصد و بحث مسائل اخلاقی و منافی عفت را 1 درصد خواند که مسائل اخلاقی و منافی عفت پایین ترین درصد را در آسیب های اجتماعی بخودش اختصاص داده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رئیس میز نظام سیاسی جمهوری اسلامی گفت: اتفاقی که باید در درون مجموعه دفتر بیافتد؛ کمک گرفتن و فعال کردن همه ظرفیت های دفتر است  که در غالب یک اتاق فکر و یا اندیشکده آسیب های اجتماعی تشکیل شود و مطالب و طرح ها در آن اندیشکده ارائه شود و اعضای اندیشکده تصمیم گیری کنند که چه کارهایی باید انجام شود.

وی افزود: در قم افراد دلسوز و معتمدی هستند که مردم به آنها اعتماد دارند و باید از این ظرفیت استفاده کرد و وقتی در داخل به یک طرح جامع در این اندیشکده رسیدم بعد از بازخوردها، کامل تر و هدف دار تر طرح را در استان دنبال می کنیم. لذا باید در بخش های مختلف از متخصصین و مشاوران در این اندیشکده حضور داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه باید دغدغه مقام معظم رهبری در شورای اداری استان قم مطرح شود، تاکید کرد: دستگاه های مختلف باید در این کار همراه شوند تا به نتیجه مطلوب برسد و قوانینی که دراین باره وجود دارد گوش زد شود و در آخر از دستگاه های مختلف مطالبه گزارش شود.

انتهای پیام./

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما