Select Page

هدف اصلی سامانه مدیریت دانش، منظومه کردن پژوهش ها است

مدیر کل مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی اعلام کرد: در حال حاضر سامانه مدیریت دانش به آدرس kms.dte.ir با بیش از 28هزار مقاله، کتاب و پایان نامه فعال شده و در حال تکمیل است و دسترسی برای عموم آزاد است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین هاشمیان، مدیر کل مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه کمیته مدیریت دانش که با حضور اعضای این کمیته تشکل شد، گفت: به راه انداختن چرخه مدیریت دانش و مروری بر مصوبات و فعالیت های قبلی؛ هچنین بررسی طرح توسعه مدیریت دانش در سطح ملی و بین المللی در دستور این جلسه است.

وی با بیان اینکه منظومه کردن پژوهش ها یکی از اهداف اصلی سامانه مدیریت دانش است، افزود: در حال حاضر سامانه مدیریت دانش به آدرس kms.dte.ir فعال شده و در حال تکمیل است و دسترسی برای عموم آزاد است.

مدیر کل مطالعات راهبردی در ادامه این جلسه؛ اصلاح فرم تصویب موضوع پایان نامه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و هدف دار کردن سرچ ها در سامانه مدیریت دانش را از مسئولین دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مجریان این طرح خواستار شد.

در ادامه مهندس غلامی رئیس اداره فناوری اطلاعات دانشگاه باقرالعلوم (ع) و عضو کمیته مدیریت دانش در راستای گزارش فعالیت مصوبات قبلی بیان داشت که بسته اطلاعاتی پایان نامه های دانشگاه شامل مشخصات رشته تحصیلی ، مقطع، عنوان ، چکیده و فصل اول ، مشخصات دانشجو و اساتید راهنما و مشاور ،  طی  چندین مرحله بازبینی برای بارگذاری در سامانه تحویل سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش دفتر تبلیغات اسلامی شده است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات دانشگاه باقرالعلوم (ع) پیشنهاد داد: اگر در سامانه فرآیند نگارش پایان نامه دانشگاه، ساز و کار مساله محوری موضوعات مطابق نیاز میزهای فکری و فرهنگی افزوده و بومی شود، نیازی به راه اندازی سامانه جدید فرآیندی در راستای انتخاب مسأله و موضوع پایان نامه و تائید روند  قطبی بودن آنها وجود نخواهد داشت.

در ادامه علی میرعرب، سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش دفتر تبلیغات اسلامی با ارائه طرح راهبردی ایجاد و ارتقاء چرخه سیاستگذاری تولیدات علمی دفتر تبلیغات اسلامی، به جزئیات این طرح پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تقریبا تمامی دیتاهای بخش های مختلف دفتر به جز یکی دو قسمت در سامانه مدیریت دانش بارگذاری شده است، اظهار داشت: این دیتاها بیش از 28هزار مقاله، کتاب و پایان نامه است که در حال کامل شدن بانک اطلاعات است.

سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش با بیان اینکه تا کنون هیچکدام از مجلات دفتر تبلیغات اسلامی در پایگاه های بین المللی ایندکس نشده اند و مقالات پژوهشی نیز در این پایگاه ها وجود ندارد، افزود: همین مسئله باعث شد، طرحی را ارائه کنیم تا در عرصه بین الملل حضور فعال داشته باشیم.

وی افزود: این طرح در میز مطرح شد، ولی بعلت بزرگ بودن طرح مورد تایید میز به این صورت قرار نگرفت و مقرر شد فعلا 12 مجله در پایگاه های بین المللی ایندکس شوند.

میرعرب یکی از محسنات ایندکس مجلات در پایگاههای بین المللی را پیشرفت و انگیزه اساتید در جهت ورود به بخش های بین الملل دانست و افزود: البته یکسری الزمات جهت انجام نمایه سازی و بارگذاری در پایگاه هایی بین المللی نیاز دارد که باید در مجلات رعایت شود.

سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش یکی دیگر از مزیت های این پروژه را ابر کلماتی که برای اساتید و پژوهشگران درنظر گرفته شده خواند و افزود: بعنوان مثال شما می توانید مشخص کنید که اساتید و پژوهشگران در کدام حوزه ها بیشترین پژوهش و پایان نامه را داشته اند و تخصص بیشتری در این زمینه دارند که از طریق ابر کلمات می توانید براحتی بدست آورید.

وی در پایان با بیان اینکه در سازمان ها یک واحد مجزا برای مدیریت دانش وجود دارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی و محدودیت های بودجه ای دفتر، ایجاد یک واحد مجزا برای اجرا امکان پذیر نیست و شاید این طرح در پژوهشکده مدیریت اطلاعات اجرا شود، خروجی بهتری خواهد داشت.

در انتهای جلسه دکتر مومن با تشریح هدف طرح راهبردی ایجاد و ارتقاء چرخه سیاستگذاری تولیدات علمی، بیان کرد: در این طرح بدنبال تبدیل پروژه به یک پروسه هستیم و اینکه در تولیدات علمی چه چرخه ای اتفاق می افتد تا در نهایت بتوانیم به یک جریان سازی و اثر گذاری علمی برسیم.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما