Select Page

ارتباطات دانشی جایگزین ارتباطات ساختاری می شوند/ دانش محیطی منجر به خلق مزیت رقابتی می شود

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در کمیته مدیریت دانش محیطی و میدانی گفت: دانش تنها منبعی است که بر اثر استفاده، نه تنها از ارزش آن کم نمی شود بلکه به ارزش آن افزوده می شود

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین هاشمیان، مدیرکل رصد و تعاملات راهبردی و دبیر شورای راهبری در جلسه کمیته مدیریت دانش که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نظرزاده، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی برگزار شد، گفت: امروزه مقوله دانش در سازمان ها اعم از سازمان های فرهنگی و صنعتی بعنوان یک سرمایه ای است که نه تنها در عرض سرمایه مادی و انسانی، بلکه بعنوان سرمایه ای برتر از هرگونه سرمایه دیگر، دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

وی افزود: مقوله دانش در دفتر تبلیغات اسلامی چه در حوزه فعالیت های تبلیغی و چه در حوزه های پژوهشی اهمیت مضاعفی دارد و برنامه ریزی بر روی دانش محیطی و سازماندهی و استفاده از آن در تمامی فعالیت ها منجر به خلق مزیت رقابتی می شود.

دبیر شورای راهبری با بیان اینکه در سازمان های فرهنگی هدف سودآوری و تولید ثروت نیست، اظهار داشت: مدیریت دانش و اطلاعات در راستای مسئله محوری کمک می کند ماموریت اصلی که پاسخگویی به نیاز عینی جامعه است را بتوانیم به نحوه احسنت شناسایی و پاسخ دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تأسیس پایگاه دانش محیطی و میدانی برای دفتر تبلیغات اسلامی را ضروری خواند و افزود: اگر مسئله امروز دفتر را بخواهیم صورت بندی کنیم و ببینیم چرا این پایگاه باید شکل بگیرد؛ حدود 8 مسئله اساسی در دفتر است که تأسیس این پایگاه کمک می کند تا به این مسائل پاسخگویی شود.

وی با اشاره به اینکه دانش تنها منبعی است که بر اثر استفاده نه تنها از ارزش آن کم نمی شود بلکه به ارزش آن افزوده می شود، تصریح کرد: مادامی ک اطلاعات ما بر اساس یک ذهنیتی باشد و فهم ما با فهمی که در کف میدان است و عینیت بیرونی با صحنه در میدان متفاوت باشد، هنوز فاصله بین ما و میدان وجود دارد.

دبیر شورای راهبری افزود: دومین بحث ما امکان اثرسنجی و پیامد سنجی است و یکی از مطالبه های مهم که در سطح هیات محترم امنا و ذینفعان بیرونی دفتر مطرح است، بازخوردگیری از وضعیت مسئله است که لازمه اینکار اطلاعات است و آیا تا زمانیکه که یک پایگاه اطلاعاتی از محیط وجود نداشته باشد می توانید بگویید و تحلیل کنید که وضعیت مسئله و مخاطب چه بوده و بعد از آن به کجا رسیدیم.

وی افزود: این پایگاه دانش، اطلاعاتی را از میدان استخراج و ثبت و ضبط می کند که امکان تداوم و استمرار در خدمات تبلیغی را بوجود می آورد و این که فعالیت های تبلیغی ما فعالیت های پروژه ای نباشد و این اطلاعات بصورت یک پروسه میشود و چون اطلاعات میدانی را ثبت کردیم مبلغین بعدی موازی کاری نمی کنند بلکه بحث را کامل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه پراکندگی و چند ضلعی بودن مراکز عملیاتی دفتر تبلیغات اسلامی و ارتباط با بخش ها همیشه، چالش زا بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های ارتباطی، ارتباطات ساختاری است ولی بهترین نوع ارتباطات، ارتباطات دانشی و اطلاعاتی است و در حال جایگزین شدن با  ارتباطات ساختاری می شود.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما