Select Page

جلسه کمیته علمی نگارش داستان های قرآنی

در راستای مسأله محوری قطب های فکری – فرهنگی و با همکاری میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن و مرکز فرهنگی هنری، نخستین جلسه کمیته علمی نگارش داستان های قرآنی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، در ابتدای این جلسه، مرتضی غرسبان، دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن، با ذکر عنوان فعالیت «تولید داستان های قرآنی» در مرکز فرهنگی هنری و توافق بر شروع تولید داستان های قرآنی با رویکرد نگارش شب قصه از سال گذشته، تشکیل کمیته علمی نگارش شب قصه های قرآنی را از مصوبات جلسه گذشته دانست.

سپس محمود پوروهاب رمشایه ، رئیس اداره نشریات فرهنگی و هنریِ مرکز فرهنگی هنری، با معرفی سردبیران نشریات این اداره و همچنین نویسندگان توانمند به عنوان اعضای کمیته، اقدامات این اداره را در جهت تولید داستان ها و شب قصه های قرآنی برشمرد و از آمادگی مرکز فرهنگی هنری برای حرکت در مسیر مسأله محوری قطب های فکری فرهنگی سخن گفت.

سپس حجت الاسلام و المسلمین قطبی، رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن، ضمن تعریف شب قصه قرآنی و رویکرد میز در نگارش آن، به تشریح ضرورت تشکیل چنین کمیته ای پرداخت و این کار را اقدامی اساسی و زیربنایی در جهت تولید منسجم داستان های کودک و قابل تعمیم به سایر حوزه های مرتبط با مسائل میزها مانند اخلاق، سبک زندگی و ... دانست.

وی، وظایف این کمیته را سه امر دانست: هدایت گری موضوع و موضوع یابی، نظارت بر داستان های نگارش یافته و در نهایت نگارش شب قصه ها. ایشان به تعامل با دو میزکار تخصصی دیگر سخن گفت و نتایج این کمیته را قابل تعمیم به سایر مسائل و حوزه ها دانست.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن خاطرنشان کرد: با توجه به تولید یکصد شب قصه قرآنی در سال 97، برنامه میز را برای سال 98، تولید 300 شب قصه قرآنی دانستند.

در ادامه نیز حاضرین در جلسه، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص پرداختند و مقرر شد که در ادامه جلسات کمیته، ابتدا طرح نامه تولید شب قصه های قرآنی بررسی و تکمیل شود و سپس داستان های تولیدی با نظارت جمعی اعضا، نقد و بررسی و ارزیابی گردد.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما