Select Page

پادکست ها یکی از راهبرد ها در اشاعه محتواهای علمی و آموزشی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن جاویدی در نشست شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از پرطرفدارترین بسترها برای انتشار صوت، پادکست است و یک موجی در استفاده از آن در ایران به راه افتاده و یک سیر پر شتابی را گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن جاویدی، رئیس گروه برنامه ریزی راهبردی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی طرحی با تمرکز و تاکید بر پادکست ارائه کرد و گفت: وضعیت اینترنت در ایران روز به روز در حال گسترش است و بیش از 123 میلیون گوشی موبایل وجود دارد و 89درصد مردم از اینترنت استفاده می کنند و 41میلیون نفر در شبکه های اجتماعی عضو هستند.

وی یکی از پرطرفدارترین بسترها برای انتشار صوت را پادکست برشمرد و افزود: این رویه خیلی شتاب دار در حال رشد است و یک موجی در استفاده از آن در ایران به راه افتاده و یک سیر پر شتابی را گرفته است.

رئیس گروه برنامه ریزی راهبردی اصل رشد پادکست ها را برای سال 2019 دانست و تصریح کرد: سرچ پادکست در گوگل ترنس نشان می دهد که رشد عجیبی داشته است و باید دفتر نیز بصورت جدی به این سمت حرکت کند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مخاطبین پادکست بین سنین 18  تا 44 سال هستند، تشریح کرد: این دسته از مخاطبین در موضوعات فرهنگ و اجتماع، داستان، مسائل جنسی و موضوعاتی دیگر که در ایران ارائه می شوند را دنبال میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین جاویدی با تاکید بر اینکه باید فرایندهای منظم و سریالی برای حوزه های آموزش و پژوهش با استاندارهای مشخص ارائه شود، عنوان کرد: دانشجویان و طلاب دفتر اقبالی از پادکست ها ندارند و برای این موضوع باید برنامه ریزی کرد.

وی یکسری پیشنهاداتی در زمینه تجمیع، اولویت بندی و بهینه سازی محتوای صوتی موجود در بهره گیری در سرویس پادکست ارائه کرد و افزود: نیاز است تا یک بازنگری در موجودی و پالایش آنچه که داریم و آماده بهره برداری است انجام شود و زمان‌بندی جهت نحوه انتشار صورت گیرد.

رئیس گروه برنامه ریزی راهبردی با اشاره به اینکه قوانین، اصول استاندارها و سیاست های مرتبط با تولید و انتشار پادکست ها باید مشخص شود، اظهار داشت: اطلاع رسانی آموزش و فرهنگ رسانی استفاده از پادکست های دفتر در میان مخاطبین بویژه طلاب و دانشجویان لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین جاویدی خاطر نشان کرد: ضبط و انتشار منظم کلاس ها و دوره های درسی پرمخاطب و تولید محتواهای متنوع و متناسب با سنین مختلف در گام های بعدی می تواند راهبرد مناسبی در اشاعه و تولید مناسب این پادکست ها باشد.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما