Select Page

حمایت های زیرساختی، مشاوره ای و ارزیابی از مبلغین مجازی توسط اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین اعلام کرد: مبلغین مجازی در سال 97 ، پنجاه هزار رکورد را تولید کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اباذر جعفری، مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی تبلیغی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی که با موضوع گزارش تبلیغ مجازی برگزار شد، گفت: از اهداف تبلیغ مجازی در اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین، شناسایی علاقه مندان، هویت شناسی و تقویت شبکه انتشار و جریان ساز در فضای مجازی است.

وی با اشاره به تحصیلات مبلغین فضای مجازی و اینکه دارا بودن حداقل مدرک سطح یک حوزوی از شرایط جذب افراد است، عنوان کرد:  خواهران بخش عظیمی از تحصیل کردگان حوزه هستند و موقعیت،  وقت مناسب و قابلیت سرمایه گذاری بیشتری جهت فعالیت در بستر فضای مجازی دارند.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با بیان سیاست های حمایتی گروه های تبلیغی در فضای مجازی، تصریح کرد: عدم وابستگی به حمایت، حمایت در قبال فعالیت تولیدی، ایجاد امکان بازنشر حداکثری، تقویت فعالیت گروهی و تیمی، ایجاد انگیزه و پیگیری روند پیشرفت در کارها و رویکرد تخصصی است.

وی حمایت های زیرساختی را از دیگر اهداف اداره تبلیغ نوین خواند و گفت: پشتیبانی بیش از 113سایت را در هاست اداره تبلیغ نوین، پشتیبانی فنی و محتوایی، خدمات ثبت دامنه ازجمله حمایت های زیرساختی از مبلغین مجازی است.

اباذر جعفری یکی دیگر اهداف اداره تبلیغ نوین را حمایت از طرح های فضای مجازی عنوان کرد و افزود: تاکنون 1036 طرح داشتیم که 461 رد شده و 575 تصویب شده است. اتوماسیون خاصی برای ارسال طرح ها وجود دارد که عناصر تولیدی و مزیت نسبی به دیگر طرح ها و همچنین زبان و تخصص برای حمایت از طرح های ارسالی در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به حمایت 95 درصدی از طرح های قطبی، اظهار داشت: تاکنون طرح هایی که متناظر با قطب ها است 65 درصد مورد حمایت قرار میگیرند. در بخش تولیدات مناسبتی نیز که نیاز مخاطبین است، طلاب فعال هستند و طرح هایی در این راستا در حال اجراست.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین بابیان اینکه از طرح های فعالین فضای مجازی، حمایت مشاوره ای و ارزیابی انجام می شود، تصریح کرد: مشاورینی در اختیار مبلغین مجازی میگذاریم و  قبل و بعد از تولید، فعالیت ها توسط ارزیابانی، مورد ارزیابی قرار میگیرند و از ظرفیت مبلغین برجسته هم جهت مشاوره استفاده می شود.

وی افزود: فعالیت مبلغین مجازی بر اساس شاخص هایی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورت ضعف در هر بخش، تقویت همان بخش در دستور کار قرار می گیرد.

جعفری با اشاره به ویژگی های کار گروهی در اداره تبلیغ نوین، اظهار داشت: دسترسی مبلغین به تولیدات دیگران، حمایت از طرح های بازنشری و انتشار طرح ها و تولیدات منتخب مبلغین برای عموم می باشد.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با بیان اینکه، انتشار و بازنشر فعالیت ها در محیط های مختلف در فضای مجازی صورت می گیرد، گفت: مبلغین فضای مجازی درمجموع با بیش از 2 میلیون دنبال کننده در صفحه های مجازی، یک میلیون مخاطب در گروه ها و کانال های پیام رسان و بیش از 65 اپ در حال فعالیت هستند.

وی یکی از دستاوردهای مهم اداره تبلیغ نوین را کادرسازی خواند و افزود: برای بیش از 2هزار متقاضی فعالیت در فضای مجازی تشکیل پرونده شده و 313 گروه شکل گرفته است و بخشی از انجام سفارش های قطبی در فضای مجازی از بین این افراد انجام می شود.

جعفری با بیان رشد کمی و کیفی فعالیت ها در سالی که گذشت، افزود: مبلغین مجازی در سال 97 ، پنجاه هزار رکورد را تولید کردند و در بحث قالب گرافیکی در سال گذشته پیشرفت زیادی داشتیم.

وی شاخصه رشد بعدی را محیط فضای مجازی خواند و افزود: کاربردهای وبلاگ، شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان متفاوت است که بسته به نیاز مخاطب فعالیت و محتوا در آن محیط تولید و منتشر می شود.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین در انتها با اشاره به تخصصی سازی و گرایش به تخصص در مبلغین مجازی، خاطرنشان کرد: نزدیک کردن مبلغان مجازی به تخصص از اهداف مهم اداره تبلیغ نوین است.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما