Select Page

همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار می شود/ سخنرانی وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ ۳ هزار و پانصد صفحه کار علمی پیرامون بیانیه

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در ۲۴ بهمن ماه ۹۸ در مرکز همایش های غدیر قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی صبح امروز در نشست خبری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: تربیت نیرو جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یکی از اهداف برگزاری این همایش ملی است.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رویکرد مسأله محوری که دارد، به برگزاری همایش علمی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با دو هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان سازی، اقدام کرده است.

دبیر همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با اشاره به آسیب های مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که ممکن است در مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب با آن روبرو شود، نگاه سطحی و غیرعلمی به این بیانیه است که باید به این نکته توجه ویژه کرد و در این زمینه، قطعاً نگاه عمیق و علمی نیاز است.

وی افزود: اولین گام در بازخوانی و شناسایی ظرفیت های محورهای بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه عمیق، علمی و تبیینی به محورهای این بیانیه است و اگر این نگاه علمی نباشد، حرکت به سمت گفتمان سازی اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی به محورهای این همایش ملی در قالب کمیسیون های تخصصی اشاره کرد و اظهار داشت: محور اول این همایش ملی، تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین الویری است و محور دوم چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به ریاست حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان برگزار خواهد شد.

وی گفت: محور سوم همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»، تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در توصیه های هفت گانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین لک زایی است و محور پایانی این همایش ملی، نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر نقش نسل جوان به عنوان بخش ویژه این همایش است که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مریجی برپا خواهد شد.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به جزئیات این همایش ملی اشاره و تصریح کرد: بعد از فراخوان همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» صدها مقاله در این موضوع در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ صفحه کار علمی به دبیرخانه ارائه شده و در این راستا ۷۶ مقاله پذیرفته و به چاپ رسیده است.

وی افزود: ۳ مصاحبه تخصصی و تفصیلی و ۳۰ نشست علمی و تخصصی در خصوص محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شده که نتیجه آن ۶ جلد کتاب به چاپ رسیده است که در روز همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: افتتاحیه این همایش ملی از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه در مرکز همایش های غدیر با سخنرانی دکتر سید عباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» برگزار خواهد شد و در اختتامیه آن نیز حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» سخنرانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت حضور در پنل های همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» می توانند به سایت www.gaam.dte.ir مراجعه و ثبت نام کنند و در پایان برای شرکت کنندگان در این همایش گواهی حضور صادر خواهد شد.
آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما