Select Page

دفتر تبلیغات اسلامی نهاد تبلیغی مؤثر و هوشمندانه است

رئیس فناوری اطلاعات مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: دفتر تبلیغات اسلامی خیلی هوشمندانه و جهادی تشکیل شد و بعنوان یک نهاد تبلیغی واقعا منشأ اثر بوده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی با حضور در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال با عنوان «توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی» که در قم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار قطب های فکری و فرهنگی اظهار داشت: حوزه های علمیه زمینه و خاستگاه مباحث دینی و فرهنگی ما در نظام و پشتوانه فکری و اعتقادی نظام هستند و به صورت خیلی خودجوش و مستقل تولید محتوا میکنند و در طول تاریخ نیز این کار را انجام داده اند.

وی گفت: در دوره معاصر کنونی که ابزارهای الکترونیکه سازی و دیجیتال سازی که به دست ما رسیده و محصول جدید بشریت است؛ به نظر می رسد که عرصه خوبی برای ارائه محتوای دینی و فرهنگی باشد و جای کار در این حوزه بسیار زیاد است.

رئیس فناوری اطلاعات مرکز خدمات حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت جامعه امروز ما این است که حوزه بصورت جدی تری وارد فضای دیجیتال و رسانه شود و آنچه که مورد نیاز جامعه و باید در نشر تبلیغ دین و اسلام انجام شود را ارائه کند.

وی افزود: یکی از عرصه های جدی که در مورد کسب و کارهای فرهنگی مطرح است، بحث کسب و کارهای مبتنی بر محتوا است، لذا باید بر جنبه های جذابیتی در محتواها کار شود و مهارت های روز در آن بکارگیری شود و در مجموع، برگزاری این نمایشگاه ها می تواند مؤثر باشد و کسب و کارهای فرهنگی با همدیگر آشنا شوند و با هم افزایی خوبی این مسیر را پیش ببرند.

* آسیب شناسی فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه علمیه قم در بحث آسیب شناسی فضای مجازی با توجه به مأموریتی که دارد، خانواده های طلاب را به عنوان یک جمعیت هدفی که دارد، کلاس هایی برای طلاب برگزار کرده است و سعی کرده آسیب های این فضا را آسیب شناسی و اطلاع رسانی کرده و هر چند نیاز به کار بیشتر است ولی هدف مرکز خدمات، خدمترسانی به طلاب و روحانیون است.

وی گفت: فضای مجازی مانند یک تیغ دولبه و خیلی حساس است و سعی شده این آسیب ها را در سطح جامعه نیز اطلاعرسانی کنیم و مردم نیز کم کم توانستهاند سواد رسانه خود را ارتقاء دهند، البته ممکن است می توانستیم بهتر عمل کنیم ولی وضعیت رو به بهبود است.

رئیس فناوری اطلاعات مرکز خدمات حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مرکز خدمات در گام اول بعنوان یک جمعیت هدفی که دارد و مخاطبین آن طلاب و روحانیون هستند، آموزش هایی ارائه کردیم و در گام دوم چون طلاب هر کدامشان به جهت رسالت تبلیغی که دارند، یک ابر رسانه هستند و می توانند مباحث را منتقل کنند و جامعه را تحت تأثیر افکار و اندیشه های خود قرار دهند و لذا از این ظرفیت مرکز خدمات استفاده کردیم.

* تعامل مراکز حوزوی

وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد تبلیغی، یکی از شئون مهم طلبه ها و روحانیت را تحت پوشش خودش قرار داده است، افزود: سعی می شود از ابزارها، امکانات و تبادل اطلاعات در مراکز تبلیغاتی که در این نمایشگاه ارائه شده، از طریق درگاه مرکز خدمات ارائه شود و این تعامل می تواند به هر دو مرکز کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی یک سابقه طولانی با انقلاب دارد و این دفتر خیلی هوشمندانه و جهادی تشکیل شد و به عنوان یک نهادی تبلیغی واقعاً منشأ اثر بوده است؛ مطلبی که دفتر باید به آن بیشتر توجه کند، حضور فعال و فرهنگی در حوزه دیجیتال و مجازی می تواند دفتر را به سمت مناسب تری پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده مطلع هستم که دفتر تبلیغات اسلامی در حال تربیت مبلغین مجازی است و یکی از موضوعاتی که در مرکز خدمات در حال بحث روی آن هستیم، حمایت از مبلغین مجازی است، که ان شاء الله به عنوان یک شأن جدی حوزوی مورد حمایت قرار بگیرند.

آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما