Select Page

استقرار و دسترسی به نسخه جدید نرم افزار چارگون و فاکس مجازی در تیرماه 98

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با همکاری دوبخش از اداره کل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات، توانستیم نرم افزار فرایندها را ذیل چارگون و بصورت آی تی بیس بالا بیاوریم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین هاشمیان جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی را که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، با دو دستور؛ رونمایی از نسخه جدید چارگون و گزارش فرایندها و گزارش اجمالی از عملکرد قطب ها آغاز کرد.

ابتدا حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گزارشی از جلسه اعضای هیأت محترم امنا که در مشهد مقدس برگزار شد، بیان کرد و گفت: مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی انواع و اقسام گزارش ها را که اعضای محترم هیأت امنا مطالبه کردند را ارائه کرد و تا اخرین لحظه سال 97 و همچنین در سال جدید مشغول تدوین بودجه سال98 دفتر تبلیغات اسلامی بودند، که جای تشکر ویژه دارد.

وی همچنین از همکاران و غرفه داران دفتر تبلیغات اسلامی که با استقبال از مراجعین در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی، با اشاره به دستور اول جلسه و با بیان اینکه با همکاری دوبخش از اداره کل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات، توانستیم نرم افزار فرایندها را ذیل چارگون و بصورت آی تی بیس راه اندازی کنیم، گفت: البته به این علت که همکاران از محیط چارگون خارج نشوند و دچار مشکل نشوند، تن به یکسری هزینه ها و فایده ها دادیم.

وی افزود: بر این باور نیستیم که امروز یک نرم افزار کاربرپسند و یا خیلی مطلوب داریم که محیط خیلی جذاب و درجه یک داشته باشد، بلکه هدف و تمرکزمان بر روی خارج نشدن همکاران از محیط چارگون بود.

در ادامه جعفر رحمانی، مدیرکل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کاری که امروز اتفاق افتاده است، دو فرایند رفت و برگشت از قطب به صف و بالعکس را طراحی کردیم، که در فرایند قطب به صف تمامی بخش ها اعم از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، معاونت فرهنگی تبلیغی، موسسه آموزش عالي امام رضا (ع)، موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه و تمامی شعب استقرار پیدا کرده و آموزش های لازم نیز ارائه شده است.

وی افزود: در مورد فرایند صف به قطب نیز در تمامی بخش ها به جز یک بخش که به لحاظ ساختاری مشکل داشت، نرم افزار استقرار پیدا کرده است و درگاه برای تمامی افراد باز شده است.

مدیرکل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تمامی نقطه نظرات همکاران در صفوف و قطب ها را چه بصورت مکتوب و شفاهی را دریافت کردیم، اظهار داشت: جلساتی با مدیران فناوری دفتر برگزار کردیم و مشکلات محتوایی و محدودیت های که بررسی شد را حل کردیم و نسخه 5 سامانه چارگون هم بزودی مستقر می شود و به توسعه فرایندها کمک خواهد کرد.

در ادامه سیدابوالحسن نظام دوست، رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی اهمیت بحث فرایندها برای مدیران در دفتر تبلیغات اسلامی را مهم خواند و افزود: نزدیک به دو سال است که بحث فرایندها بصورت جدی پیگیری شده و با زیرساختی که در چارگون درنظر گرفته شده نزدیک به 38 فرایند سازمانی، احضاء و بهینه شده و با این نرم افزار طراحی شده است.

وی یکی از دستاوردهای مهم فرایندها را حذف کاغذ و کاهش هزینه ها دانست و گفت: نسل جدید چارگون دگرگون شده و تا آخر تیرماه قابل دسترسی خواهد بود که علاوه بر نسخه جدید نرم افزار چارگون، نرم افزار فاکس هم بارگذاری می شود و تمامی فاکس های سخت افزاری در دفتر جمع خواهد شد و از طریق چارگون دریافت و ارسال فاکس بصورت مجازی انجام می شود.

رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی با بیان اینکه در نسخه جدید نرم افزار چارگون محدودیت مرورگر برداشته شده، تصریح کرد: نرم افزار چارگون دیگر به اینترنت اکپلورر محدود نیست و در همه مرورگرها پاسخگو خواهد بود و همچنین در حوزه فرایندها دسترسی به آن بسیار ساده می شود و در نسخه جدید اصل، فقط مکاتبات نیست و ماکاتبات هم یکی از نرم افزارها می شود و این نرم افزار بسیار شکیل تر و با تکنولوژی های جدید و سرعت بالاتری نسبت به گذشته در دسترس خواهد بود.

در ادامه نظام دوست، توضیحات مختصری درباره داشبورد، کارایی و نحوه کار و نمایی از نسخه 5 نرم افزار چارگون برای اعضای شورای راهبری ارائه کرد.

در انتها امین علیمردانی، کارشناس مسئول نظارت، تحقیق و توسعه مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی گزارشی در رابطه با اهمیت فرایندگرایی، تعداد فرایندهای استقرار یافته، فرایندهای در حال پیاده سازی، فرایندهای پیاده سازی شده و در حال آزمایش و همچنین آموزش فرایندها به تمامی شعب و نمایندگی ها، ارائه کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان، با اشاره به دستور دوم جلسه، گزارشی از میزان فعالیت های ابلاغی از قطب ها، بودجه تخصیص یافته مراکز و اینکه چند درصد پروژه های مصوب قطب ها در حال اجرا هستند را ارائه کرد.

در پایان جلسه شورای راهبری دبیران قطب و روسای میزکارهای تخصصی نقطه نظراتی را درباره گزارش فعالیت ها و بودجه های تخصیص یافته بیان کردند و مقرر گردید دبیران قطب های فکری وفرهنگی با یک همفکری با روسای قطب و برگزاری جلساتی با دبیرخانه شواری راهبری ملاحضات و ابهامات مطرح شده را بررسی و رفع کنند.

آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما