Select Page

اگر در مدارس بتوانیم نوجوان ها و جوان ها را به لحاظ مذهبی مقید کنیم، جامعه را بیمه کردیم

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد، طرح میز آموزش و پرورش در جهت تربیت مربی طلبه در مدارس را موفق خواند و پیشنهاد داد: اگر این طرح ها در مدارس دخترانه هم اجرا شود، بازخور خوبی در جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا، رئیس قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی، پیش از دستور جلسه شورای راهبری در مورد مسئله آسیب های اجتماعی و میز آموزش و پرورش نکاتی را بیان کرد و گفت: نشستی در دفتر حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم، عضو شورای میز آموزش و پرورش به همراه قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی در جهت فعالیت های میز آموزش و پرورش با توجه به انتصاب ایشان به ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

در این جلسه به فعالیت ها و طرح های آموزشی در قطب ها و میزهای دفتر تبلیغات اسلامی و استفاده از فرصت هایی که در اختیار میز آموزش و پرورش قرار گرفته است، تاکید شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی در مورد برگزاری جلساتی با اقای روشن پژوه، مسئول اسبق کارگروه علمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت و افزود:  این جلسات با دعوت حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا از آقای روشن پژوه، تشکیل شد و برنامه ریزی یک روزه ای انجام شد تا ایشان با ظرفیت های صفی و قطب ها آشنا شوند و مقرر شد جلسه ای دیگر در هفته آینده جهت به  اشتراک گذاشتن طرح ها و رسیدن به نسخه واحد در امر آسیب های اجتماعی، برگزار شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد از طرح موفق تربیت مربی طلبه در مدارس گفت و بیان کرد: در جلسه ای که با حضور مدیران مدارسی که این طرح در آنجا اجرا شده بود، برگزار کردیم و ارزیابی خوبی از این طرح داشتن و از مبلغین این طرح ها حمایت و استقبال کردند.

وی اجرای این طرح ها در ناحیه های مختلف مدارس را اثر گذار خواند و پیشنهاد داد: اگر این طرح ها در مدارس دخترانه هم اجرا شود، بازخور خوبی در جامعه دارد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، اجری اینگونه طرح ها را در راستای بیانات مقام معظم رهبری خواند و افزود: بیانات ایشان برای دفتر تبلیغات اسلامی هم وجه شرعی و هم وجه قانونی دارد و اگر در مدارس بتوانیم نوجوان ها و جوان ها را به لحاظ مذهبی مقید کنیم، جامعه را بیمه کردیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: باید یک جلسه با فوریت برگزار شود و تحلیلی از این بیانیه ارائه شود و اینکار لبیکی به این بیانیه بسیار مهم و راهبردی است.

در ادامه جلسه شورای راهبری حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان دستور جلسه را با موضوع مدیریت دانش دفتر تبلیغات اسلامی آغاز کرد و با ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری مدیریت دانش در دفتر ارائه کردند.

دبیرشورای راهبری، مدیریت دانش را به سه بخش تقسیم و تصریح کرد: بخش اول پایگاه دانش کتابخانه ای است، بخش دوم پایگاه دانش میدانی و بخش سوم دانش سازمانی است و در هر سه بخش آورده های مطلوبی داریم.

وی با بیان اینکه بحث دانش کتابخانه ای با محوریت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است و تحولاتی خوبی آغاز و طراحی شده است، افزود: این ظرفیت از موازی کاری در محصولات علمی جلوگیری میکند و ایجاد شبکه سازی در سطح دانش علوم اسلامی و انسانی؛ یک مرجعیت برای دفتر تبلیغات اسلامی ایجاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با تشریح اینکه سیستم های طراحی شده، مبتنی بر ظرفیت های فناوری اطلاعات و همچنین ظرفیت های در اختیار درون دفتر طراحی کردیم، خاطرنشان کرد: این جلسه جهت ارائه طرح مدیریت دانش و دریافت نظرات اعضای شورای راهبری تشکیل شده است.

در انتهای جلسه علیرضا مومن، رئیس دبیرخانه شورای راهبری، کلیت طرح مدیریت دانش را ارائه کرد و اعضا شورای راهبری نیز، نقطه نظراتشان را در مورد طرح بیان کردند و مقرر گردید این طرح در جلسات آتی دوباره پیگیری گردد.

آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما