Select Page

درخواست رییس دفتر تبلیغات اسلامی برای بازنگری و اصلاح سند مهندسی فرهنگی کشور

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این دفتر می تواند بازوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیشبرد اهدافش باشد، خواستار بازنگری و اصلاح سند مهندسی فرهنگی کشور شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی "دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی" با بیان این که انتظار می رود در دوره تصدی شما در این سمت، حجم التفات این شورا به مقوله فرهنگ بیشتر شود، اظهار داشت: فرهنگ در شرایط فعلی خطیرتر است و هر گونه تحول و پیشرفت در کشور در عرصه های مختلف بدون پرداختن جدی به مقوله فرهنگ میسر نیست.

وی افزود: جنبه های مختلف حیات جمعی وجه فرهنگی دارد و اگر ما دنبال پیشرفت در این عرصه ها باشیم، بدون زیرساخت فرهنگی ممکن نخواهد بود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این که سند ملی مهندسی فرهنگ که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است نیاز به بازنگری و تکمیل دارد، گفت: این که ما در اسناد رسمی فهرستی از کارهای خوب را ضمیمه و ردیف کنیم، چاره کار نیست بلکه گم شده ما در عرصه فرهنگ، ایجاد انسجام، هم افزایی و به خط کردن نهادها و دستگاه های حاکمیتی و غیر حاکمیتی در عرصه فرهنگ است.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم در زمان تصدی شما بر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی میان کسانی که مولّد فرهنگ هستند و نهادهای حاکمیتی که صیانت، نظارت و حمایت در عرصه فرهنگ را بر عهده دارند، یک هم افزایی اتفاق بیفتد تا این جور سندها به لحاظ اجرایی در جامعه مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به مطالباتی که در ضمیمه حکم مقام معظم رهبری در انتصاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، اظهار داشت: ان شاء الله برخی از این مطالبات رهبر معظم انقلاب به همت شما پیگیری و انجام خواهد شد و این نوید را می دهم که ظرفیت این دفتر در راستای اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما دارای نیروهایی هستیم که هم حوزه علم و فرهنگ را خوب می شناسند و هم دستی در اجرا و مدیریت دارند و می توانند بازوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیشبرد اهدافش باشند.

در ابتدای این دیدار نیز، حجج اسلام والمسلمین نجف لکزایی "معاون پژوهش این دفتر"، سعید روستا آزاد "معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی"، شمس الله مریجی "معاون آموزش این دفتر"، مهدی علیزاده "رییس قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم"، علی مخدوم "رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی" و محمد حسنی "رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی" به تبیین اهداف و دستاوردهای هریک از مجموعه ها پرداختند.
آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما