Select Page

جهت گیری آینده دفتر بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، ترمیم و شکل میگیرد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: حضرت آقا خیلی شفاف و روشن، نقطه نظراتشان را در مورد دفتر تبلیغات اسلامی ارائه کردند و ظرفیت هایی را در دفتر دیدند که سطح انتظارشان را در دفتر بالا بردند و حوزه ها و فعالیت های جدیدی را از دفتر خواستند تا در مورد آن برنامه ریزی شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، در ابتدا ضمن عرض تسلیت، با قرائت فاتحه ای بر روح پرفتوح فقیه عالیقدر حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی، فقدان این عالم گرانقدر را برای جامعه اسلامی ضایعه بزرگی خواند و افزود: ایشان از نمونه فقهای قوی و نوآور بود و عصاره حوزه نجف بود و بنده از شاگردان این عالم بودم و سالها چندین جلد از بحوث ایشان را کار کردیم و واقعاً یک ضربه اساسی به شورای نگهبان وارد شد، ایشان همچنین برای سلامی آیت الله مومن نیز شفای عاجل را از خداوند متعال خواستار شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: از جلسه ای که با حضور هیات امنا و مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، خداوند متعال را شاکریم و از جهات مختلفی محتوای جلسه قابل تحلیل است و جهت گیری آینده دفتر را می تواند بر اساس مطالبی که آقا بیان کردند ترمیم کند و جهت بهتری بدهد.

وی افزود: بلافاصله اولین جلسه شورای راهبری را برای فرمایشات آقا، اختصاص دادیم تا بدانیم انظار دوستانی که در جلسه حاضر بودند، چیست و نقطه نظراتی که در آن جلسه مطرح شد، خودش را هم در بودجه ریزی و هم برنامه ریزی سال آینده دفتر نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه، حضرت آقا خیلی شفاف و روشن نقطه نظراتشان را ارائه کردند، بیان داشت: آقا  ظرفیت هایی را در دفتر دیدند که سطح انتظارشان را در دفتر بالا بردند و حوزه ها و فعالیت های جدیدی را از دفتر خواستند تا در مورد آن برنامه ریزی شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین هاشمیان، دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مقدمه ای که حضرت آقا در مورد دفتر تبلیغات  اسلامی داشتند، چهار محور داشت، اول اینکه دفتر تبلیغات اسلامی یک پدیده است، دوم اینکه دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری دینی و نواندیشی است، سومین اینکه در این برهه خاص که انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و چهلمین سالگرد از انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، یک حرکت جهشی نیاز داریم و محور چهارم، ابراز خشنودی معظم له از فعالیت‌های دفتر و تایید آنها بود.

وی افزود: در جلسه مسئولین دفتر تبلیغات با حضرت آقا، ایشان 9 مسئله را مطرح کردند، اولین مسئله حضور کمرنگ دفتر تبلیغات اسلامی در مجموعه های اثر گذار کشور بود،ایشان اول اشاره به اهالی تئاتر کردند و از سینماگرها، اساتید دانشگاه، حوزه معماران- معماری و شهرسازی اسلامی را گفتند، در حوزه کودک و تصویرگری، استفاده از فضای مجازی برای تعاملات و پاسخگویی به اینها- غنای فکری بخشیدن به مجموعه های فعال کشور و چاپ پاسخ های داده شده به سؤالات پرتکرار که در مرکز پاسخ گویی به سؤالات دینی جواب داده می شود.

دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، مسئله دومی که آقا به آن اشاره کردند را مسائل فرهنگی شهر قم خواند و افزود: آقا به انحرافات اخلاقی و سیاسی که بین جوانان قمی دیده می شود، اشاره کردند (رفت و آمد آقا در مسیر جمکران)

وی افزود: مسئله سومی که مدنظر آقا است، حوزه علمیه و دوری از انقلابی گری بود و مسئله چهارم، در مورد فضای مجازی بود، که ایشان فرمودند حضور دفتر در فضای مجازی باید یک حضور جریان ساز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان  مسئله پنجم، را، پر کردن خلاء ها و برداشتن بارهایی که به زمین مانده است توصیف کردند و افزودند: اشاره آقا به دفتر تبلیغات که باید این خلاها را پر کند و بارهای زمین مانده را بلندکند و همچنین مثال ایشان که در مورد کاستن از تدریس فلسفه و تولی و عهده دار این امر، حوزه است.

وی گفت: مسئله ششم، مددکاری اسلامی و ضرورت تولید دانش آن بود، اشاره ای به تولید کار فرهنگی کردند که اینکار یک امری است و دانش تولید کار فرهنگی یک امر دیگر است.

دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: مسئله هفتم، آسیب شناسی وضعیت تبلیغ بود، که آقا تأکید ویژه کردند بر گروه های تبلیغی و سنجش اثر فعالیت های تبلیغی. ایشان فرمودند بررسی شود بعد از ادوار تبلیغ چه تعداد جوان جذب شده است و فرایند تبلیغ به گونه ای طراحی شود تا مخاطبان مستعد خود بتواند در مواردی ایفاگر نقش مبلغ شوند.

وی افزود: مسئله هشتم، شبکه سازی بود؛ که آقا تأکید کردن، خیلی مهم است، منتها باید هم در دفتر و هم بیرون دفتر مدنظر قرار بگیرد، به طور خاص از سه نهاد اسم بردند که به تعامل با سازمان تبلیغات؛ تعامل با نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و تعامل با آستان قدس رضوی بود.

دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، مسئله نهم و اخرین مسئله ای که حضرت آقا به آن اشاره کردند را،  قطب های فکری و فرهنگی دفتر خواند و افزود: آقا بحث جلوگیری از شکل اداری پیدا کردن اقطاب و میزهایی که در دفتر تبلیغات اسلامی طراحی کردیم را مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به دغدغه آقا در مورد حضور کمرنگ دفتر تبلیغات اسلامی در مجموعه های اثرگذار کشور، گفت: در حوزه مطالعات اجتماعی باید از ساختارهای اجتماعی گذر کنیم و به سمت نیروهای اجتماعی برویم، بطور مثال یک نویسنده در شبکه های اجتماعی می تواند از یک خبرگزاری اثرگذارتر باشد. در راهبرد شبکه سازی هدفمان این است تا از نیروهای فعال اجتماعی مخصوصاً در فضای مجازی حمایت کنیم.

دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در سطح دامنه‏ی مخاطبِ طلبه و فضای هنری ارتباطات خوبی گرفتیم و آموزش هایی انجام دادیم، ولی تأکید آقا این بود که غنای فکری ایجاد کنیم و برای فعالان در عرصه سینما، هنر، تئاتر و... محتوا و خوراک تهیه کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: در مورد شهر قم با ایت الله اعرافی جلسات متعددی برگزار کردیم و پیشنهاد دادیم تا تولی مدیریت فرهنگی شهر قم را برعهده بگیرد. برای انجام فعالیت فرهنگی در قم، ثقل خود مردم هستند و ادارات باید پای کار بیایند و البته همه نهادها و ارگان ها باید از حیث خودشان پای کار بیایند.

وی افزود: آقا نسبت به حجم اعزام و بالاتر رفتن حجم اعزام واکنش مثبت نشان ندادند، ولی نسبت به تبلیغ جهت دار، مثلاً نسبت به تبلیغِ گروه های تبلیغی، به ما خط می دهد که بودجه اعزام های عمومی را کمتر کنیم و برای حمایت گروه های تخصصی بگذاریم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: آقا چندین بار بحث تبلیغ تخصصی را در جلسات مختلف تأکید کردند، لذا نسبت به اعزام های گسترده خیلی نباید در آن دمید، باید قدری از بودجه اعزام را به سمت اعزام تخصصی سوق دهیم و نباید بودجه تبلیغ کم شود، بلکه بیشتر هم شود ولی به سمت اعزام های تخصصی حرکت کنیم.

در ادامه جلسه نقطه نظرات مسئولین دفتر تبلیغات  که در جلسه دیدار با حضرت آقا حاضر بودند، ارائه شد، که در گزارشات بعدی بطور مفصل به آنها می پردازیم.

آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما