Select Page

اقدامات گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد در راستای توسعه علوم اسلامی

مدیر گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) اعلام کرد: امسال به عنوان آخرین سالی است که مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) بر روی عنوان فلسفه علم اصول اقدام به برگزاری این نشست‌ها کرده و از سال آینده فلسفه سایر علوم اسلامی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دکتر بلال شاکری، مدیر گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) در جلسه مشترک میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی با مدیران گروه های علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی به ارائه گزارش از فعالیت های این گروه علمی پرداخت و با اشاره به چهار برنامه از برنامه‌های مصوب میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی که بر عهده این گروه است، گفت: این برنامه ها شامل «برگزاری دوره عمومی سطح سه و چهار فقه مقارن»،‌ «برگزاری دوره عمومی سطح سه فقه مقارن»،‌ «برگزاری نشست‌های علمی تخصصی فلسفه علوم اسلامی» و «برگزاری حلقه تربیت محقق و کارشناس مطالعات روش‌شناسی و معرفت‌شناسی فقه» است.

مدیر گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) افزود: دوره سطح چهار فقه مقارن از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ شروع شده است و در حال حاضر دانش‌پژوهان در حال تحصیل در این مقطع، نیمسال سوم تحصیلی خود را می‌گذرانند. در این دوره دانش‌پژوهان مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: دوره‌های سطح سه فقه مقارن از ابتدای سال ۹۰ به صورت رسمی با مدرک حوزوی آغاز به کار کرده است و هر ساله مطابق با برنامه آموزشی مصوب در حال اجراست. در حال حاضر سه ورودی فعال در این رشته وجود دارند که دو ورودی ۹۲ و ۹۴ در مراحل تدوین پایان‌نامه هستند و ورودی ۹۶ نیز در حال گذراندن آخرین سال آموزشی خود قبل از شروع به مراحل پایان‌نامه نویسی هستند.

وی همچنین بیان داشت: امسال به عنوان آخرین سالی است که مرکز بر روی عنوان فلسفه علم اصول اقدام به برگزاری این نشست‌ها کرده و از سال آینده فلسفه سایر علوم اسلامی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر شاکری گفت: کارگاهی دو روزه با عنوان تفاوت‌های معرفتی فقهای شیعه و اهل تسنن با حضور اساتیدی برگزار شود تا در مراحل بعدی اقدام به تشکیل حلقه علمی در این زمینه از میان علاقه‌مندان شود. 
آرشیو

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما