Select Page

۲۲ جلد خروجی کتاب های همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مجموعه کتاب های همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» ۲۲ جلد است که در اختتامیه از ۱۵ جلد رونمایی خواهد شد و باقی کتاب ها در سال آینده منتشر می شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی٬  همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» یکی از بخش های کلان طرح «رابطه سیاست نفس و بدن» بود؛ مطابق سیاست های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای کلان طرح ها، شایسته است که بسته های مختلف از جمله تدوین کتاب و مقاله علمی - پژوهشی و برگزاری کرسی ترویجی و پیش نشست ها و نشست ها و همایش ها تعریف شود.

وی گفت: همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» مربوط به کلان طرح «رابطه نفس و بدن» است و نخستین همایش با عنوان «آموزه های دینی و رابطه نفس و بدن» در اسفندماه سال ۱۳۸۹ برگزار شد و آثار آن همایش در قالب ۱۵ جلد کتاب به انتشار رسید.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کارهای مربوط به همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» از حدود ۳ سال پیش به پیشنهاد ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی آغاز شد و قرار بود این همایش سال گذشته برگزار شود ولی به علت حوادثی تلخی که در کرونا بوجود آمد، برگزاری این همایش یکسال به تعویق افتاد و امسال برگزار شد.

وی افزود: در همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» ۱۹۵ چکیده انگلیسی، فارسی و عربی دریافت کردیم و ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۲۶ مقاله در سه روز در قالب ۷ پنل تخصصی توسط نویسنده ها ارائه شد.

سوری اظهار داشت: مجموعه کتاب های همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» ۲۲ جلد است و امروز از ۱۵ جلد رونمایی خواهد شد و باقی کتاب ها در سال آینده منتشر می شود؛ یکی از دلایلی که سایر مقالات در سال آینده به چاپ می رسد، این است که ابتدا سعی می شود مقالات برجسته را در مجله «نقد و نظر» و مجله انگلیسی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شود و بعد از اینکه حیثیت علمی - پژوهشی پیدا کردند، منتشر می شوند.

وی گفت: در خصوص موضوعات همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» هشت پیش نشست و شش مصاحبه علمی منتشر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در برگزاری همایش بین المللی"جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت" از حمایت همه جانبه حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» برخوردار بودیم و همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی که پیشنهاد اصل برگزاری این همایش را دادند و با برگزاری نشست خبری و سخنرانی در مراسم افتتاحیه این مهم را به کمال رساندند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: بنده از تک تک همکارانم به خصوص از حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه دبیر علمی همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» و مدیران گروه ها، دکتر کرباسی و دکتر دانش و حجت الاسلام والمسلمین بابامیر «دبیر اجرایی این همایش» که زحمات این ۲ سال همایش بر دوش ایشان بود، تشکر و قدردانی می کنم.

سوری خاطرنشان کرد: یادی می کنم از مرحوم دکتر علیپور که این همایش پژواکی از فعالیت های چند ساله ایشان بود؛ همچنین از حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی «ریاست محترم دانشگاه باقرالعلوم(ع) و معاونت پژوهش این دانشگاه که از همکاری لازم و مساعدت های ایشان برخوردار بودیم، تشکر می کنیم و یک تشکر ویژه از همکارانمان در روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی که به نحو مناسب پوشش های خبری و تصویری این همایش را برعهده داشتند.
بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما