Select Page

تربیت محوری در مدارس با هنرهای تجسمی تلفیق شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی هنر تجسمی در محیط را ماندگار خواند و گفت: اگر هزار بار یک طرح اِلمان شهری خوب را ببینید، باز هم تازگی دارد و تلفیق طرح تربیت محور با هنرهای تجسمی می تواند در طول سالی که دانش آموز در مدرسه حضور دارد دائما می تواند پیام را منتقل کند و در پس زمینه ذهن او فضای تربیتی را رقم می زد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن در نشست میز آموزش و پرورش قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی در پیشنهادی در مورد قالب و فرایند اجرای طرح تربیت محور گفت: فرایند را بر اساس منطقی تعریف کردیم که در فضای تربیتی قرار می گیرد و تکیه اصلی آن بر اساس مربی است که با دانش آموزان ارتباط می گیرد.
وی افزود: اگر بتوانیم الگوهای فرایندی تربیت محور را تجربه کنیم و جواب بگیریم می توان این الگو را از طریق مربیان در سطح مدارس پیاده کرد.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن طراحی فضای محیطی مدرسه را متناسب با اهداف طرح تربیت محور خواند و افزود: محیط وقتی بر اساس سناریوی تربیتی طراحی شد، ثابت می ماند و الگوی فرایندی که در طول سال باید انجام شود بطور مثال مداخله در برنامه صبح گاهی، فرضیه نماز، برنامه های کلاسی و حتی یکسری ابزارهای مکمل که در اختیار معلم قرار می گیرد، به رسیدن به اهداف این طرح کمک می کند.

وی با بیان اینکه این طرح در مراحل نهایی است و نیازمند تجربه نگاری دارد، اظهار داشت: بعد از اجرای آزمایشی، طرح را می توان در کل کشور پیاده کرد. فضای محیط مدرسه که دانش آموز در آن زندگی می کند را می تواند به یک مدرسه محیطی تبدیل کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان با اشاره به ماندگاری هنر تجسمی در محیط تصریح کرد: اگر هزار بار یک طرح اِلمان شهری خوب را ببینید، باز هم تازگی دارد و این طرح می تواند در طول سالی که دانش آموز در مدرسه حضور دارد دائما پیام را منتقل کند و در پس زمینه ذهن او فضای تربیتی را رقم می زد.

وی افزود: این طرح نیازمند یک کار مطالعاتی اولیه دارد و نمونه اولیه آزمایشی هم کولیدر مجموعه ای از ده الی پانزده قالب است و روی دیوارهای مدرسه قرار می گیرد و دانش آموزش دائما با آن درگیر است و بصورت سناریو یک پیوستگی با هم دارد .

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه یک تجربه ای در مدرسه محیطی کسب کردیم، عنوان کرد: آمادگی این را داریم که این طرح را به یک مدل تبدیل کنیم و متناسب با RFP ابلاغ شده در میز آن را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه چون تجربه دفتر تبلیغات اسلامی تا کنون بر اساس الگوی اعزام مبلغ بوده است و تبلیغ با تربیت متفاوت است، اظهار داشت: اینکه دانش آموز را تحویل بگیرم و منزل به منزل او را پیش بگیرم و ارتقاء دهیم و اینکار پیوستگی و استمرار داشته باشد، تا کنون بر اساس این منطق در دفتر کار نشده و نیاز دارد که از نظر فکری و اندیشه ای به دفتر کمک شود.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن افزود: اینکه پایه اصلی تربیت را اخلاق قرار بدهیم یا باور دینی قرار دهیم و یا در خطبه های شریعت و مناسک ببینیم برای ما ابهام دارد و باید در مراکز و انجمن های علمی و فکری واکاوی شود و تبدیل به یک منطق تربیتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه از لحاظ اجرایی نیز مدارس نزدیک مساجد را انتخاب می کنیم، خاطرنشان کرد: این عمل باعث می شود بین مبلغی که اعزام میکنیم با مبلغی که در مدرسه وجود دارد یک ارتباطی برقرار شود و یک رفت و برگشت تربیتی برای دانش آموز ایجاد شود.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما