Select Page

بدنبال تشکیل یک شبکه معنایی و گفتمانی میان مسائل هستیم

دبیر شورای راهبری گفت: ظرفیت های اندیشه ای و عملیاتی میزها می تواند به کمک همدیگر بیاید و اینگونه تعاملات منجربه هم‏افزایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین هاشمیان در جلسه کمیته معین دبیرخانه که با حضور دبیران قطب و میز تشکیل شد، گفت: یکی از اصلی ترین اهداف کمیته معین دبیرخانه، ساماندهی تعاملات میان قطبی و میزی است. یکسری طرح ها درون میزی و چند میزی اند و یک نظام معنایی درهم تنیده وجود دارد.

وی افزود: کمیته معین یک کارکرد همفکری و یک کارکرد ارگانیک دارد، یعنی از نگاه همفکری و تعارف به معنای واقعی باهمدیگر آشنا شویم، لذا از سطح دبیران میز که در مقدمه اول است، شروع کردیم و به سطوح بالاتر توسعه پیدا میکند.

دبیر شورای راهبری با شاره به اینکه اگر نیاز باشد در برخی از حوزه ها، ذوابعاد بودن مسأله لحاظ شود، این کار را از سوی شورای راهبری انجام می دهیم، افزود: ظرفیت های اندیشه ای و عملیاتی میزها می تواند به کمک همدیگر بیاید، که اَقل آن این است که می تواند اطلاع رسانی شود و حوزه هایی را برای همفکری تعریف کنیم که منجربه هم‏افزایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از میزها ارتباطاتی دارند که یکسری از آنها تقدم و تأخر رتبی دارد و برخی هم تقدم و تأخر زمانی دارد که باید لحاظ شود، اظهار داشت: در بحث های مسأله محوری باید هارمونی وجود داشته باشد و یک شبکه گفتمانی و مفصل بندی میان مسائل مشخص شود و باید بر این اساس شتاب و دقت در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان افزود: نیاز به یک اتاق فکر در سطح هیأت امنای دفتر داریم تا یک شبکه معنایی و گفتمانی میان مسائل استخراج شود.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات اتاق های ما در کنار یکدیگر است ولی از فعالیت های یکدیگر خبر نداریم، تصریح کرد: اگر این طرح ها و فعالیت ها با همفکری و در کنار یکدیگر قرار بگیرد چه بسا اتفاقات مبارک تری انجام بگیرد.

دبیر شورای راهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه این ظرفیت های موجود خرج نمی شود و نهایتاً یک تصویر کلاژ گونه از مسأله محوری میسازیم و یک پازل کاملی از مسأله محوری و دفتر بعنوان یک سیستم مسأله مند  بازنمایی و بازتاب پیدا نمی کند و باید یک کار ساختارمندی در این زمینه انجام شود.

در انتها علی مومن آرانی، رئیس دبیرخانه شورای راهبری، گزارشی از وضعیت تعاملات میان میزی، قطبی و واحدهای عملیاتی ارائه کرد.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما