Select Page

جلسه علمی هسته عدالت پژوهی میز مسائل اجتماعی برگزار شد

جلسه علمی هسته عدالت پژوهی میز مسائل اجتماعی قطب نظام سیاسی در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی با حضور اعضا (آقایان اولیایی، شجریان، کریمی و هاشمی) برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی، هسته عدالت یکی از مصوبات کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی است که ذیل مسأله عدالت اجرا شد، لذا در این هسته دانشجویان دکتری در زمینه های مختلف به عدالت پژوهی می پردازند.

هسته عدالت پژوهی میز مسائل اجتماعی در قطب نظام سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی با هسته عدالت پژوهی دانشگاه امام صادق علیه السلام همکاری دارد و هر ماه یک جلسه مشترک در دانشگاه امام صادق علیه السلام دارد.

اعضای هسته عدالت پژوهی به طور منظم هفته ای یکبار حلقه علمی تشکیل می دهند و مطالعات در طول هفته خود را مرور می نمایند، بعلاوه در این جلسه، اعضای هسته به متن خوانی کتب و نقد و بررسی مقالات عدالت می پردازند.

در این جلسه بخشی از کتاب فلسفه اخلاق نوشته هری گنسلر خوانده و نظریه عدالت علامه طباطبایی بررسی شد و از آن جهت که خاستگاه عدالت، فلسفه سیاسی و فلسفه اخلاق است ابتدا کتاب فلسفه اخلاق گنسلر برای متن خوانی انتخاب شده است.

از طرف دیگر پرداختن به نظری های مطرح عدالت نیز ضروری است و از این جهت نظریه عدالت علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گرفت و به اين ترتيب هسته عدالت در جلسات پیش رو ادامه کتاب فلسفه اخلاق و نظریه های دیگر عدالت را بحث خواهند کرد.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما