Select Page

امام خمینی(ره) ولایت فقیه را در نظر و عمل به اوج رساند

دبیر میز نظام سیاسی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اعلام کرد: یکی از کلان برنامه های میز نظام سیاسی در قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران در برای مبلغین طلاب در مشهد برگزار شد.

مختار شیخ حسینی، دبیر میز نظام سیاسی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این جلسه که به همت میز نظام سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه مشهد در مدرسه سلیمانیه مشهد برگزار که حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رئیس میز نظام سیاسی به تشریح ولایت فقیه و سیر تاریخی نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه برای مبلغان طلبه در مشهد پرداخت که پیش تر در استانهای قم، اصفهان، ایرانشهر و خوزستان برگزار شده است.

رئیس میز نظام سیاسی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه، امام خمینی(ره) ولایت فقیه را هم در نظر و هــم در عرصه عمل به اوج رساندند، گفت: ايشان معتقد اســت كه با وجود سلطنت، اسلام از بين مى رود؛ بنابراين هدف در اين گفتمان، برپايى حكومت اســلامى اســت.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) حكومت را ســه نوع مى دانند: «استبدادى و مطابق با اميال فرد»، «جمهورى و مشروطه مطابق اميال و نظرات جمع و اكثريت» و «اســلامى»؛ و چندين استدلال براى ضرورت انقلاب سياســى و تشكيل حكومت اســلامى بيان مى فرمايند، اظهار کرد: «تأسى به عمل پيامبر در تشــكيل حكومت»، «ضرورت اســتمرار اجراى احكام الهى كه در دوران غيبت نســخ نمى شود و بــدون حكومت قابل اجرا نيســت»، «لزوم وحدت امت اســلامى»، «لزوم نجات مردم مظلوم و محروم و بسط عدالت»، «گسترش تعليم و تربيت اسلامى» این امور استدلالی است که بعد وارد دلايل نقلى مى شوند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد؛ ايشان مى فرمايند: مجموعه قوانين براى اصلاح جامعه كافى نيست؛ به همين دليل خداوند متعال در كنار فرستادن يك مجموعه قانون، يعنى احكام شرع، يك حكومت و دســتگاه اجرا و اداره هم مستقر كرده است. رسول اكــرم(ص) در رأس تشــكيلات اجرايــى و ادارى جامعه مســلمين قرار داشــت. همچنین در جايى ديگر مى نويسند: اسلام صرف احكام عبادى و اخلاقى نيست؛ بلكه اسلام آمده تا حكومت عدل تأسيس كند. حكومت اســلامى نه اســتبدادى است و نه جمهورى مطلق؛ بلكه اســلامى است، يعنى ابتدا مقيد است به رضايت خداى تعالى و در چارچوب دين و در اين چارچــوب هرجا كه خدا فرموده «و شــاورهم فى الأمر» تابع رأى گيــرى و انتخابات و مشورت است.


دبیر میز نظام سیاسی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تعمیق اندیشه ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه  جزء یکی از مسائل منتخب میز نظام سیاسی در قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران است.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما