Select Page

مراحل پاياني پروژه «رابطه تعارضات زناشويي با سبک هاي فرزندپروري»

پروژه تحقيقي «رابطه تعارضات زناشويي با سبکهاي فرزندپروري ادراک شده دوران کودکي همسران»، بيش از پنجاه درصد پيشرفت داشته است.

به گزارش دبیرخانه شورای راهبری دفتر تبليغات، يکي از پروژههاي پيمايشي در حال انجام در گروه تربيتِ پژوهشکده اخلاق و معنويت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، طرح پژوهشي «رابطه تعارضات زناشويي با سبکهاي فرزندپروري ادراک شده دوران کودکي همسران» به سفارش و تصويب ميز تخصصي خانواده قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگي است و مجري آن، حجتالاسلام والمسلمين مسعود نورعليزاده ميانجي و تحت نظارت حميد رفيعيهنر در حال انجام است.

در توضيح کليات اين اثر پژوهشي بايد گفت روابط بين فرزندان و ساير اعضاي خانواده را ميتوان به عنوان اجزاي نظام يا شبكهاي دانست كه در ارتباط متقابل با يكديگرند؛ در اين ميان، سبک فرزندپروري که والدين به کار ميگيرند، نقش بسيار چشمگيري در ساخت شخصيت و نحوه رفتار فرزندان در طول زندگي و همچنين زندگي زناشويي آنان در آينده ايفا ميکند.

پژوهش حاضر در پي کشف ميزان همبستگي ميان «تعارضات زناشويي کنوني» و «سبکهاي فرزندپروري تجربهشده دوران کودکي زوجين» است.

اين پژوهش گامي است در راستاي شناسايي عوامل بنيادين شکلگيري اختلاف و تعارض بين همسران و در نتيجه جدايي و طلاق آنها که ميتواند مورد استفاده برنامهريزان کلان و خرد سازماني و تربيتي براي تحکيم خانواده و جلوگيري از افزايش ميزان ناسازگاري و طلاق قرار بگيرد.

گفتني است، که مدت زمان انجام اين پروژه پيمايشي، دو سال (از 1396 تا 1397) بوده که تا چند ماه آينده به بار خواهد نشست. در اين راستا پرسشنامههايي به صورت گسترده در بين خانوادهها توزيع و جمع آوري شده است و با تحليلِ دادهها و ارزيابي پاسخها، بخشهاي ديگر اين پژوهش به زودي تکميل خواهد شد.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما