Select Page

پروژه تالیف اخلاق جهانی نهایی شد

مدیر گروه اخلاق پژوهشکده اخلاق و معنویت گفت: پروژه تالیف اخلاق جهانی با حضور مجریان و دست اندرکاران این طرح نهایی شد.

 
به گزارش دبیرخانه شواری راهبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اسلامی، مدیر گروه اخلاق پژوهشکده اخلاق و معنویت، ضمن اعلام این خبر گفت: پروژه اخلاق جهانی در جلسه ای با حضور مجریان و دست اندرکاران این پروژه، در ۲۰۰ صفحه نهایی شد.
 
مدیر گروه اخلاق پژوهشکده اخلاق و معنویت تصریح کرد: در این جلسه که در محل قطب های فکری و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، آخرین تصمیمات برای نهایی سازی متنهای مقالات مندرج در کتابِ در دستِ تهیۀ اخلاق جهانی اتخاذ گردید.

وی ضمن اشاره به این نکته که کتاب حاضر، مجموعه ای از مقالات صاحب نظران این رشته است، افزود:  این کتاب را حجت الاسلام والمسلمین حسن بوسلیکی در ۲۰۰ صفحه و یک مقدمه مفصل و سه بخش تدوین کرده که عبارتند از:
بخش اول: جستارهای نظری؛
بخش دوم: تلاشها و اقدامات؛
بخش سوم: پیوستها.

در بخشی از مقدمۀ این اثر آمده است: بى‏تردید اگر سلسله علل معضلات اجتماعى و جهانى پیگیرى شود، اکثریت قریب به اتفاق آنها به مسئله‏اى اخلاقى ختم مى‏شود. زیاده‏خواهى، خودخواهى، عدم توجه به حقوق دیگران، زیرپاگذاشتن عدالت، حرص، طمع، انحصارطلبى و هر ضعف اخلاقى دیگرى مى‏تواند معضلى اجتماعى را رقم بزند و بحران‏هاى اقتصادى، سیاسى و اجتماعى پدید آورد و اگر نهاد اخلاق هر اجتماعى به سامان باشد، بسیارى از مشکلات آن حل خواهد شد.لذا "مسئله اخلاق جدید‏ترین مسئله جهان است" .
بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما