Select Page

جلسه شورای نمایندگان حقوقی میز سبک زندگی اسلامی برگزار شد

دومین جلسه شورای نمایندگان حقوقی میز سبک زندگی اسلامی در سال جدید با حضور اکثریت اعضا با هدف پیگیری مصوبات و ارائه گزارش فرآیند تدوین و تصویب پیوست تحلیلی ارزیابی راهبردی عملکرد میز سبک زندگی اسلامی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین فجری، دبیر میز سبک زندگی اسلامی در جلسه شورای نمایندگان حقوقی این میز گفت: دستور این جلسه با سه موضوع، هم‌اندیشی پیرامون عنوان جایگزین میز سبک زندگی اسلامی، ارائه فهرست محصولات قابل‌عرضه و نمایش میز سبک زندگی اسلامی و پیشنهاد یک فعالیت محوری ترجیحاً ملی، به‌عنوان فعالیت اصلی هر مرکز هزینه از بین فعالیت‌های مصوب میز، برگزار می شود.

در ابتدا حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد قطبی گزارشی از فرآیند تدوین و تصویب پیوست تحلیلی ارزیابی راهبردی عملکرد میز ارائه و بخش‌هایی از آن خصوصاً بخش جامعه هدف و زنجیره گرانیگاه و نقاط ثقل آن را تشریح نمودند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین فجری افزود: با توجه به تصویب تغییر عنوان مسئله میز در شوراهای بالادستی به جهت درک بهتر از مسئله میز و انتقال بهتر آن به مجریان و مسئولان درون و برون‌سازمانی، در جلسه قبل شورای میز مصوب شده بود هر یک از نمایندگان حقوقی با مدیران و کارشناسانی که به‌طور مستقیم با مسئله میز در ارتباط هستند راجع به عناوین پیشنهادی زیر گفتگو کرده و نظر نهایی آن مرکز را اعلام نمایند.

دبیر میز سبک زندگی اسلامی این عناوین پیشنهادی را فقدان الگوی مطلوب مدیریت سبد فرهنگی خانواده، سوءمصرف محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، ناآگاهی عمومی در فهم و روش مصرف فرهنگی و ضعف دانش و مهارت گزینش گریِ محصولات فرهنگی خواند و افزود: با توجه به اینکه هنوز برخی از اعضا به جمع‌بندی نهایی نرسیده بودند مقرر شد تا در هفته آینده نظر نهایی مراکز عملیاتی را طی نامه رسمی به میز اعلام نمایند.

حجت الاسلام والمسملین فجری با اشاره به ارائه فهرست محصولات قابل‌عرضه و نمایش میز سبک زندگی اسلامی، افزود: با توجه به مصوبه شورای راهبری مبنی بر افتتاح نمایشگاهی برای عرضه فعالیت‌های قطبی در اواخر تابستان، هر یک از اعضا نکاتی را راجع به این موضوع مطرح نمودند.

وی افزود: هرچند برخی از اعضا تأکید داشتند که اصل وجود چنین نمایشگاهی ضرورت دارد اما در مقابل نیز برخی از اعضا بر این باور بودند که خروجی چنین نمایشگاه‌هایی با توجه به هزینه‌های آن قابل‌قبول نیست و باید به شیوه‌های جایگزین ارائه فکر کرد.

وی با بیان اینکه برخی اعضا بر این باور هستند که اهداف این نمایشگاه مبهم است و باید برای اعضا تبیین شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی نمایند، تاکید کرد: تا اهداف مشخص نشود، مخاطب اصلی نمایشگاه نیز معلوم نخواهد بود.

دبیر میز سبک زندگی اسلامی با اشاره به نظرات اعضا در مورد چینش و ارائه آثار و فعالیت‌ها بر اساس مخاطب و متغییر بودن اهداف برگزاری، افزود: به‌عنوان ‌مثال اگر هدف این باشد که اعضا و همکاران دفتر از فعالیت‌های قطب‌ها و میزها باخبر شوند، بهتر است غرفه‌ها بر اساس میزها تفکیک شود اما اگر هدف اطلاع‌رسانی برای مخاطب بیرونی است، بهتر است غرفه‌ها بر اساس کلان برنامه‌ها تفکیک شوند مثلاً غرفه اعزام، غرفه رسانه، غرفه حمایت‌ها، غرفه پژوهش‌ها و ...

در ادامه، دستور سوم جلسه با موضوع پیشنهاد یک فعالیت محوری ترجیحاً ملی، به‌عنوان فعالیت اصلی هر مرکز هزینه از بین فعالیت‌های مصوب میز سبک زندگی اسلامی مورد بحث قرار گرفت، اما با توجه به اینکه اعضا زمان بیشتری را برای این موضوع درخواست نمودند مقرر شد نظر خود را به‌صورت رسمی به میز ارائه نمایند.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما