Select Page

یازدهمین همایش «کوثر هدایت» برگزار شد

یازدهمین همایش «کوثر هدایت» با موضوع «تجلی فرهنگ فاطمی در سبک زندگی» از مصوبات میز سبک زندگی و خانواده قطب های فکری و فرهنگی به همت اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، یازدهمین همایش از سلسله همایش های «کوثر هدایت» به همت اداره امور مبلغان خواهر این دفتر و با حضور 300 نفر از مدیران، اساتید، طلاب، مبلغان و هنرمندان مشهد و شهرستانهای خواف، تربت جام، جوین، سرخس، گناباد، تربت حیدریه، کاشمر و چناران در این دفتر برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین حسینی زهانی «مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی» با بیان احادیثی، فضائل حضرت صدیقه طاهره(س) را عنوان کرد و اظهار داشت: علل نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا(س) به روز زن و مادر، این است که زنان ما با الگو قراردادن و پیروی از آن حضرت در تمام مراحل مادی و معنوی و اجتماعی زندگی به سرمنزل مقصود برسند.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد جریان در مسیر اصلاح سبک زندگی دینی و تقویت این جریان در ذهن و ضمیر مخاطبان دانست.

در ادامه، خانم فرشته روح افزا «مدیر طرح و برنامه و تدوین و سیاستگذاری شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان» با بیان مطالبی به موضوع « ظرفیت های فرهنگ فاطمی در سبک زندگی اسلامی» پرداخت.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در 18 سالگی فرزند پنجمش را هم باردار بوده است. در حالی که با توجه به بالا رفتن سن ازدواج حق مادری در سبک زندگی مدرن از زن ها گرفته شده است.

مدیر طرح و برنامه و تدوین و سیاستگذاری شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به حدیث «اطلب العلم من المهد الی اللحد» و بیان این که چه کسی گفته است که بعد ازدواج نمی توان درس خواند و نباید درس را اولویت قرار داد و ازدواج را کنار گذاشت، تصریح کرد: با این کار سن ازدواج بالا می رود و افراد تحصیل کرده و فرهیخته ازدواج نمی کنند ولی فرد معتاد ، ازدواج میکند و بچه دار می شود.

وی در مقایسه با وضعیت نامطلوب جامعه و مطالبه مهریه از سوی زنان به خاطر برخی از مشکلات، با بیان این که فرهنگ فاطمی می تواند دنیا را متحیر کند، به بیان روایتی از زندگی حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: حضرت علی(س) به خانه آمد و فرمود مهمان داریم، حضرت زهرا(س) فرمودند چیزی در خانه نداریم و بچهها هم گرسنه هستند. حضرت علی(ع) فرمود: چرا مرا مطلع نکردید؟ حضرت پاسخ داد چون دیدم در توان تو نیست؛ این سبک زندگی فاطمی است که ما آن را در جامعه کم می بینیم.

در ادامه این همایش، میزگرد تخصصی این همایش با حضور خانم ها روح افزا، سیفی «مدرس حوزه و دانشگاه» و شایسته خوی «مدیر حوزه علمیه نرجس» برگزار شد.

در این میزگرد تخصصی، مباحثی از جمله ارتباط سبک زندگی با ایدئولوژی و جهانبینی، علل طرح سبک زندگی اسلامی از طرف مقام معظم رهبری، تأثیر رسانه ها بر سبک زندگی، بینش جوانان و الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) مطرح شد.

در انتهای این مراسم، لوح تقدیر و تندیس همایش به 18 نفر از برگزیدگان فراخوان ارسال آثار، که منتخب هیئت داوران بودند اهدا شد.

لازم به ذکر است همایش تخصصی «کوثر هدایت» با هدف معاصرسازی الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س) همه ساله ذیل میز سبک زندگی و خانواده در قالب گردهمایی سالیانه خواهران مبلغ برگزار می گردد.

از فعالیت های جانبی همایش یازدهم، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع «سبک زندگی و خانواده» بود که با استقبال مبلغان و طلاب روبرو شد.

این همایش با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مرکز هنر و رسانه حوزه علمیه خراسان، مرکز تخصصی طوبی و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما