Select Page

با تربیت افراد در حوزه های علوم اسلامی از رشد نحله های اِلحادی و دین ستیز جلوگیری کنیم

رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی گفت: سعی ما این است که مباحث بین رشته ای را توسعه دهیم و تجربه جدیدی در علوم اسلامی بدست آوریم تا عملا با درک نیازهای جدید و پرسش های تازه ای که در علوم اسلامی مطرح است، بتوانیم در این حوزه پاسخ ها را ارائه کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدآصف اشکوری، دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی در جلسه شورای میز که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی علیزاده، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی و اعضای شورای میز برگزار شد، گفت: در این جلسه بررسی برنامه های ارسالی از سوی صفوف و میز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اشکوری با اشاره به دستور کار اول جلسه عنوان کرد: در دستور اول به بررسی طرح علم و ارزش، نگرشی نو به این رابطه ولوازم آن برای علوم اسلامی می پردازیم که از سوی پژوهشکده فلسه کلام و علوم اسلامی ارائه شده است.

وی دستور دوم جلسه را بحث بررسی طرح فلسفه عملی و تفاوت آن در نگاه اسلامی و مدرن عنوان کرد و دستور سومی که در این جلسه بررسی میشود، کرسی پژوهشی علوم شناختی دین خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی، رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی با اشاره به طرح های ارسالی از صفوف به این میز، گفت: طرح ها باید یک نوآوری در خود داشته باشند و لذا نیاز است تا فرم هایی که جهت درخواست پیشنهادات و طرح ها از سوی صفوف ارسال می شود، یک محل برای درج نوآوری در آن اضافه شود.

وی با اشاره به راهبرد و کلان برنامه های میز، اظهارداشت: سعی ما این است که مباحث بین رشته ای را توسعه دهیم و تجربه جدیدی در علوم اسلامی بدست آوریم تا عملا با درک نیازهای جدید و پرسش های تازه ای که در علوم اسلامی مطرح است، بتوانیم در این حوزه پاسخ ها را ارائه کنیم.

رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی افزود: اگر بتوانیم مسائل جدیدی در حوزه علوم شناختی، فلسفه علم و مسائل آن از جمله رابطه علم و ارزش یک دسته بندی مناسبی برای آن پیدا کنیم و نقاط تماس و اتصال آن را با فلسفه خودمان بیابیم، یک قدم بلندی است و یک نوع زایش در فلسفه اسلامی رخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی بیان کرد: پیشنهاد این است که اگر بتوانیم یک عده ای از افردی را در حوزه شاخه های مختلف علوم تحریری و فلسفه علم و فلسفه ذهن، تربیت کنیم موفق خواهیم شد تا از رشد نحله های اِلحادی و دین ستیز جلوگیری کنیم و یک سری مرزبان در حوزه های علوم اسلامی خواهیم داشت.

در انتهای جلسه در مورد طرح قوائد فقه شهر بحث و گفت وگو شد و بعد از ارائه نظرات اعضای شورای میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، مقرر شد تا برخی از طرح های ارسالی بعلت ارتباط‏ آنها با میز اسلامی سازی علوم انسانی به این میز ارسال شود.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما