Select Page

طرح پاسخگویی آفلاین به مربیان و مدیران مدارس کشور در میز آموزش و پرورش بررسی شد

در نشست شورای میز آموزش و پرورش برخی از پیشنهادات صفوف در حوزه ساخت مستند، نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پروژه افلاین پاسخگویی به مربیان و مدیران مدارس سراسر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود شریعتمداری، دبیر میز آموزش و پرورش قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی در نشست شورای میز آموزش و پرورش گفت: هدف از این جلسه بررسی برخی از پیشنهادات صفوف در حوزه ساخت مستند، نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پروژه افلاین پاسخگویی به مربیان و مدیران مدارس سراسر کشور است.

در ابتدای جلسه مساله تعیین موضوع برای ساخت مستند "چالش های آموزش و پرورش" مطرح شد که توسط اساتید چهار موضوع از جمله ساخت مستند شهید باهنر در فاز اول و چالش های جدید و مساله های روز برای فاز دوم، موضوع دانشگاه فرهنگیان و بررسی چالش های انها، مستند درباره بحث های روز به لحاظ روش های جدید آموزش ، فناوری و ... و بررسی تطبیقی نظام های مختلف آموزشی پیشنهاد شد .

در نهایت مقرر شد موضوع شهید باهنر (ره) با تاکید بر وجه تربیتی ایشان و متناسب با موضوعات روز به عنوان چهارمین مستند از شخصیت های تاثیرگذار در آموزش و پرورش ساخته شود و برای ادامه کار و فاز بعدی مستند ها بعد از تصویب سیاست گذاری جدید میز، موضوعات بعدی انتخاب گردد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حامد ملکی سرپرست گروه پاسخگویی رسانه و مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به ارائه گزارش از طرح "پاسخگویی افلاین به مربیان و مدیران مدارس کشور" پرداختند .

وی افزود: برای این پروژه دو درگاه در نظر گرفته شده است درگاه اول از طریق صفحه اینترنت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و درگاه دوم نرم افزار بشری که بر این اساس تاکنون 1491 سوال از این درگاه توسط مربیان پرسیده شده است، که استان البرز بیسترین کاربر و سوال و کردستان و سیستان و بلوچستان کمترین مشارکت را در این طرح دارند.

سرپرست گروه پاسخگویی رسانه و مکتوب با اشاره به چالش ها و اسیب هایی که در این طرح وجود دارد، عنوان کرد: وجود ضعف در تبلیغات، وجود حساسیت ها و عدم اعتماد مربیان و کادر مدرسه به این طرح، ضعف در ارتباط گیری با معلمان و عدم همکاری برخی از مراکز آموزش و پرورش استانها با طرح نیز وجود دارد که باید راهکارهایی اندیشیده شود.

سپس طرح موسسه معنا برای نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی فر، نماینده موسسه معنا مطرح شد و بعد از بیان برخی نکات و ارائه یک تاریخچه از طرح به دلیل عدم آَشنایی اعضای میز با این مساله مقرر شد این طرح در جلسه دیگری به صورت مستقل بررسی شود.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما