Select Page

گستره فعالیتهای بخش بین الملل قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی توسعه می یابد

دبیر میز اسلامی سازی علوم انسانی قطب های فکری و فرهنگی اعلام کرد: پایان نامه های و مقالات برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) با ترجمه انگلیسی و عربی در عرصه بین الملل ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، علیرضا میرزایی، دبیر میز آموزش و پرورش در جلسه قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، رئیس قطب و اعضای شواری قطب برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های در حال انجام این میز، گفت: از ایده هایی که در فراخوان ایده های مدرسه ای دریافت شد، تاکنون دو ایده برتر مورد حمایت قرار گرفته اند و به نقطه مطلوب رسیده است.

وی با اشاره به طرحنامه تفصیلی تشکیل گروه مطالعاتی نظام آموزش عمومی، مهمترین هدف این طرحنامه را تربیت نیروی پژوهشی در زمینه مطالعات مربوط به نظام آموزش عمومی مدرن خواند و افزود: با اجرای این طرح زمینه سازی برای پژوهش های عالمانه و موثر در سیاست گذاری کلان نظام آموزش عمومی کشور و حل مسائل بنیادین آن، فراهم خواهد شد.

دبیر میز آموزش و پرورش با اشاره به بیانات آقا در دیدار اخیر مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی، افزود: در غالب طرح حمایت از گروه های خودجوش و تربیت محور که جهت فعالیت در مدارس تهران، قم و اراک می باشد، بیش از 70 طلبه که کار تربیتی در کانون های مساجد را داشتند، در این مدارس مستقر شدند، و این برنامه می تواند رویکرد خوبی با بیانات و مطالبات آقا از دفتر داشته باشد و کارهای تبلیغی نیز بصورت هدفمند انجام خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدآصف اشکوری، دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی قطب های فکری و فرهنگی، گفت: برخی اولویت هایی در برنامه های آینده این میز وجود دارد که در حوزه فقه، اولویت درجه یک میز، فقه های مضاف است. این میز در حوزه دانش اخلاق و تربیت، میز قصد دارد فعالیتهای خود را آغاز نماید. است و سومین محوری که در سال آینده روی آن تمرکز داریم، تعامل فعال با بدنه حوزه و مرکز مدیریت حوزه است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با مرکز مدیریت حوزه قم، در حال انجام است که کارهای مشترکی را رقم بزنیم، افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه یکسری کارهای ستادی و برنامه ریزی دارد که از میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دعوت کردند تا در این امر با آنها همکاری کنیم و از تشکیل اینگونه جلسات، استقبال و تاکید کردند که آماده برگزاری فعالیت های مشترک در زمینه های مختلف با میز هستند.

در ادامه احمد اولیایی، دبیر میز اسلامی سازی علوم انسانی قطب های فکری و فرهنگی، فعالیت های این میز را تشریح کرد: ازجمله این فعالیت ها می توان تشکیل هسته مطالعات دینداری در ساختار دانشگاه باقرالعلوم، تصویب رشته های کارشناس زبان انگلیسی و زبان عربی مطالعات اسلامی در اصفهان، گسترش همکاری با مجمع عالی حکمت و تصویب سه نشست برای این مجمع و ارائه پایان نامه ها و مقالات برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) با ترجمه انگلیسی و عربی در عرصه بین الملل را نام برد.

وی برنامه ریزی جهت حضور در شبکه پرس تی وی و برگزاری برنامه های گفت و گویی و مناظره ای در این شبکه را از فعالیت های درون میز برشمرد و حاطرنشان کرد: فعال کردن بخش بین الملل میز، تولید محتوا، تولید صفحه ویکی پدیای انگلیسی و عربی برای نظریه پردازان در حوزه علوم انسانی، ساخت کلیپ و مستند کوتاه جهت ارائه در فضای مجازی، ارتباط گیری با مراکز علوم انسانی بین المللی و برگزاری کلاس اسکایپ در کانادا را از جمله برنامه های پیش رو و فعالیت های میز اسلامی سازی علوم انسانی خواند.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما