Select Page

تألیف کتاب مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای میان نظریات سکولار و ظرفیت‌های‌اسلامی‌

دبیر میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی اعلام کرد: مرکز مجری کتاب مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای میان نظریات سکولار و ظرفیت‌های‌اسلامی ‌در زمینه ‌رشد و تربیت اخلاقی، مرکز اخلاق و تربیت پژوهشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضی اشکوری، دبیر میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی در توصیف این کتاب، گفت:  گفتمان غالب در مطالعات رشد اخلاقی گفتمانی بدون توجه به ابعاد دینی، معنوی و فرهنگی انسان  به عنوان متغیری اساسی بوده است. لذا یک نظریه تربیتی، آموزشی و پرورشی و اخلاقی اسلامی تنها  مبتنی بر مدل رشدی ای متناسب با نگاه دینی به انسان می تواند تولید شود.
وی با اشاره به اهداف این برنامه که مورد حمایت میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی است، اظهار داشت: مرکز مجری کتاب مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای میان نظریات سکولار و ظرفیت‌های‌اسلامی ‌در زمینه ‌رشد و تربیت اخلاقی، مرکز اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی است.
دبیر میز توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی با اشاره به اهداف راهبردی این برنامه، افزود: از جمله این اهداف می توان به مواردی همچون؛ استفراغ وسع و غنی‌سازی تحقیقات‌ علوم اسلامی با تجارب پژوهشی سایر علوم و مسیر توسعة آنها، نهادینه‌سازی مسایل جدید در ساختار علوم اسلامی و نظام آموزشی و پژوهشی آن، توسعة نقاط تماس، تعامل و رقابت علوم اسلامی با سایر علوم به ویژه علوم انسانی و تقویت هاضمه علوم اسلامی در تعامل با روش‌ها و مبانی تحقیق سایر علوم، اشاره کرد.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما