Select Page

اختتاميه دوره «کارآفريني قرآني» برگزار شد

اختتاميه دوره «کارآفريني قرآني» با ارائه ايده پردازان قرآني و به همت معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای راهبری دفتر تبليغات اسلامي حوزه علمیه قم، اباذر جعفري(مديرکل تبليغ نوين معاونت فرهنگي تبليغي) در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص دوره «کارآفريني قرآني» اظهار داشت: بحث خلاقيت و نوآوري در فضاي فرهنگي بحثي جدي است که جزو تأکيدات مقام معظم رهبري مي باشد، به اين جهت دفتر تبليغات اسلامي با توجه به اين که اداره کلي را تحت عنوان «اداره کل تبليغ نوين» تأسيس کرده است، در صدد مي باشد که بتواند از ايده هاي نو و خلاقيت مبلغان و طلاب در عرصه هاي فرهنگي استفاده کند.

وي با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در اين دوره گفت: طي سالهاي گذشته سه دوره استارت آپ و رويداد در حوزه فرهنگي برگزار کرديم و اولين دوره کارآفريني را به عنوان دوره بلند مدت در تابستان امسال شروع کرديم؛ محوريت اين دوره به عنوان دوره ايدهپردازي و کارآفريني قرآني تحت عنوان «طليعه قرآني» بود که با استقبال قريب به 110 نفر از شرکت کنندگان در دورهها و نشستهاي مقدماتي اين دوره بوده که نهايتاً در دوره تکميلي ميزبان 70 نفر از ايده پردازان قرآني بوديم که طي 3 روز و 12 ساعت بحثهاي متراکمي را نسبت به حوزه خلاقيت، کارآفريني و طرح تجاري کسب و کار طي کردند.

مديرکل تبليغ نوين معاونت فرهنگي تبليغي تصريح کرد: با توجه به اين که اين دوره، دوره قرآني بود و از جهت موضوع محدوديت داشت، طرح ها و ايده هاي رسيده به اين دوره هم طرح هاي خوبي بود و قريب به 32 ايده به اين دوره رسيد و در اختتاميه اين دوره، شاهد ارائه 14 ايده بوديم.

جعفري افزود: اميدواريم که اين فعاليت ها بتواند گامي را در جهت اعتلاي فرهنگ قرآني و استفاده از ظرفيت هاي نوين تبليغي در حوزه قرآن بردارد.

وي گفت: اين دوره با توجه به اين که در حوزه قرآن است، عمدتاً با ميز قرآن قطب هاي فکري و فرهنگي که هدفش ترويج فرهنگ قرآني است، در ارتباط است و حجت الاسلام والمسلمين قطبي(رييس ميز قرآن) حضور جدي را در اين فعاليت داشت و به عنوان يکي از داوران اين دوره بود.

مديرکل تبليغ نوين معاونت فرهنگي تبليغي تصريح کرد: با توجه به بحث مسأله محوري که در دفتر تبليغات اسلامي مطرح است، اولين دوره «کار آفريني با موضوع قرآن» که يکي از موضوعات قطبي است و مسأله محوري را در پيشاني خود دارد، طرح شده و اميدواريم بتوانيم براي ساير ميزها که عمدتاً ظرفيت و پتانسيل ايدهپردازي و خلاقيت را به صورت جدي دارند، انجام دهيم.

وي درخصوص جوايز ايده هاي برتر اين دوره افزود: با توجه به محدوديت هاي بودجه اي که وجود داشته، دوره «کارآفريني قرآني» را به صورت مشارکتي انجام داديم، يعني دوره اي است که با مشارکت مجموعههاي مختلف انجام ميگيرد و با توجه به ظرفيت و اعتباري که دفتر تبليغات اسلامي داشت، اصل اجراي دوره بر عهده دفتر ميباشد و در اين دوره از 6 طرح در دو حوزه ديجيتال و مکتوب حمايت خواهيم کرد و نهايتاً اين 6 طرح جوايز نقدي 1500000، 1000000 و 500000 تومان دريافت خواهند کرد.

جعفري خاطرنشان کرد: با توجه به اين که اين دوره مشارکتي است، بحث حمايت از ايده ها از طريق سازمان هاي مختلف اعم از مجموعه خاتم الاوصيا، صندوق کريمه و پارک علم و فناوري قم و ديگر مجموعه هاي فعال در اين عرصه ادامه خواهد داشت.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما