Select Page

تبیین برنامه های میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن در سال 97 / برچسب زنی فعالیت های غیر قطبی صفوف

دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن گفت: خروجی این جلسه، شروع فعالیت مراکز و صفوف مختلف در مورد برنامه های مصوب سال 97 می باشد و ضمنا در سال جاری، غالب محصولات تولیدی مراکز در خصوص مسأله فرهنگ سازی قرآن در سطح عمومی به مرحله بهره برداری می رسد.

به گزارش دبیرخانه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آقای مرتضی غرسبان، دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن در خصوص تبیین فعالیت های سال 97 صفوف و مراکز هزینه گفت: با توجه به تمرکز فعالیت های سال 95 و 96 بر ضعف حضور قرآن در فرهنگ عمومی به عنوان بخشی از مسأله میز، از اواخر سال 96 بحث ضعف مرجعیت علمی قرآن مطرح گردید و با رویکرد جدیدی که در میز ایجاد شد، دو کارگروه مرجعیت قرآن و استشراق به ساختار میز قرآن اضافه شد و فعالیت های میز در سال 97 را تحت الشعاع قرار داد، لذا ما از ابتدای سال 97 با برگزاری جلسات جداگانه با صفوف مختلف و مراکز هزینه، در خصوص ادامه و استمرار فعالیتهای سال 96 در سال 97 مذاکراتی صورت دادیم و برنامه ریزی های لازم انجام شد.

دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن افزود: فعالیتهایی که لازم بود در سال 97 ادامه یابد، تثبیت شد که در برخی موارد با افزایش یا کاهش بودجه آن فعالیت همراه بود. فعالیت هایی که ادامه آنها در سال 97 لازم دانسته نشد، حذف گردید و همچنین با توجه به رویکرد جدید میز، فعالیتهای جدیدی که در خصوص حل مسأله مرجعیت علمی قرآن و استشراق لازم بود انجام شود، طرح ریزی شد و همه این موارد با مقدار جابجایی در بودجه برای مراکز هزینه تعریف شد و این برنامه ها را به عنوان فعالیت های میز قرآن در سال 97 به مراکز هزینه ابلاغ کردیم.

وی گفت: همچنین با توجه به اضافه شدن فعالیت های جدید و همچنین ایجاد تغییرات در محتوا و بودجه برخی فعالیتهای سابق، سفارش نامه هایی برای آنها نوشته شد و یا سفارش نامه های قبلی آنها اصلاح و ابلاغ نهایی سفارش نامه ها هم صورت گرفت. در این جلسه نیز خلاء ها، ضعف ها و ابهامات در خصوص برنامه سال 97 و سفارش نامه ها توسط نمایندگان صفوف مطرح و بررسی شد و با توجه به اشکال برخی از صفوف، به بحث کمبود مبالغ تخصیص داده شده به برخی از فعالیتها و به نسبت بودجه جدیدی که برای سال 97 در اختیار قطب تعمیق باور دینی و مبارزه با فرق انحرافی قرار گرفته، مصوب شد که در این خصوص رئیس میز با رئیس قطب مذاکره نماید تا بخشی از این بودجه به فعالیت هایی که بودجه کمی به آنها اختصاص داده شده است، تخصیص یابد.

غرسبان در خصوص برچسب زنی فعالیت های غیر قطبی نیز افزود: مذاکراتی با صفوف مختلف به صورت جداگانه صورت گرفت و موارد پیشنهادی آنها برای برچسب زنی بررسی شد و فعالیتهایی که مرتبط با مسأله میز بود و می توانست در راستای حل مسأله میز موثر باشد، انتخاب و به شورای راهبردی اعلام شد تا در روند ابلاغ به صفوف قرار گیرد.

در پایان جلسه شورای تخصصی میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دبیر این میز با اشاره به اینکه با جلسه امروز، ما وارد فاز عملیاتی اجرای برنامه های سال 97 شدیم، اظهار کرد: خروجی این جلسه، شروع فعالیت مراکز و صفوف مختلف در مورد برنامه های مصوب سال 97 می باشد و ضمنا در سال جاری، غالب محصولات تولیدی مراکز در خصوص مسأله فرهنگ سازی قرآن در سطح عمومی به مرحله بهره برداری می رسد.

بيشتر

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما