Select Page

نشست تخصصی میز تمدن اسلامی با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین محسن خندان (الویری): هدف از نشست تخصصی بیانیه گام دوم در قطب های فکری و فرهنگی، روشن شدن وجه تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر متخصصان تمدن اسلامی و انعکاس خروجی این نشست در سطح جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن خندان (الویری) در نشست تخصصی بیانیه گام دوم در میز تمدن اسلامی قطب های فکری و فرهنگی که با حضور متخصصان و اعضای میز تمدن اسلامی برگزار شد، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی یک همایشی را با عنوان "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" برپا کرده است و پشتیبانی محتوایی بند اول این همایش با عنوان تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی به میز تمدن واگذار شده است.

وی افزود: هدف از نشست تخصصی بیانیه گام دوم در قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی را روشن شدن وجه تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر متخصصان تمدن اسلامی و انعکاس دیدگاه نظریه پردازان در سطح جامعه خواند.

رئیس میز تمدن اسلامی با اشاره به اینکه بررسی بیانیه از منظر تمدنی محدود به اعضای شورای میز تمدن اسلامی نیست، تاکید کرد: از نظرات و اندیشه های دیگر صاحب نظران در این زمینه استفاده خواهیم کردیم و در این راستا یک پرسشنامه ای طراحی کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسن خندان (الویری) تصریح کرد: در این پرسشنامه وجه تمدنی بیانیه گام دوم را مطرح کردیم و سوالاتی از قبیل اینکه ساختار کلی بیانیه از منظر بیانیه چه دلالت های تمدنی دارد، گزاره های موجود در بیانیه چه دلالت هایی تمدنی دارد، اصطلاحات و مفاهیم مورد استفاده در بیانیه چه دلالت هایی تمدنی دارد، بایستگی ها و اقتضائات فهم تمدنی بیانیه گام دوم چیست و در آخر بایستگی ها و اقتضائات تحقق تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب چیست.

وی افزود: این پرسش ها صرفا برای مطرح شدن دیدگاه ها و پیشنهادات و ایجاد زمینه ای برای دیده شدن دیدگاه ها تدوین شده است و ادعایی نداریم که همه پرسش های اصلی همین ها است و اصرار نداریم که در نظرات و دیدگاه ها فقط در قلمرو همین پرسش ها پرداخته شود و ممکن است برخی دیدگاه ها و پیشنهادات خارج از این پرسش ها مطرح شود که از جمع بندی آنها در همایش بیانیه گام دوم استفاده خواهیم کرد.

رئیس میز تمدن اسلامی در این خصوص بیان داشت: بیان چگونگی اینکه رهبری نظام در یک نقطه ای می ایستند و نگاه به پشت سر می اندازند و تحلیل میکنند و یک نگاه به آینده می اندازند، که نفس اینکار یک حرکت تمدنی است.

وی با اشاره به اینکه در متن بیانیه گام دوم انقلاب دو بار تعبیر تمدن نوین اسلامی تصریح شده، افزود: از مجموعه مؤلفه هایی که وجود دارد تقریبا 7 مولفه که کارکرد تمدنی دارند را از بیانیه گام دوم استخراج کردیم و به همایش ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن خندان (الویری) خاطرنشان کرد: پرداختن به بحث امید که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مطرح کردند، چطور می تواند نقش تمدنی و ایجاد پویایی و حرکت داشته باشد و یا تکیه بر جوان ها و کسانیکه که توان ایجاد موج اجتماعی ماندگار را دارند، چطور کارکرد تمدنی دارد.

در ادامه اعضای شورای میز تخصصی تمدن اسلامی نقطه نظرات خود را در مورد دیدگاه ها و پیشنهادات تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ خطاب به مردم ایران ارائه فرموده‌اند را مطرح کردند.

گفتنی است همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی با هدف تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و گفتمان سازی برای مهمترین مأموریت های نسل جوان به ویژه در نهادهای علمی کشور به منظور تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بهمن ماه 98 برگزار می شود

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما