Select Page

کارگروه رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر قم در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل می شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به تکلیف شرعی که مقام معظم رهبری بر عهده دفتر گذاشتند؛ کارگروه رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر قم در ضلع های مختلف در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در جلسه شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی که با موضوع "بررسی طرح چرخه سیاست‎گذاری تولیدات علمی دفتر و نحوه فعالیت در موضوع وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر قم" برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسوولین از این دفتر خواستند برای بهینه کردن وضعیت قم و حوزه، نقشی بر عهده بگیرد و با توجه به تکلیف شرعی که حضرت آقا بر عهده دفتر گذاشتند باید قم را دریابیم و یک کارگروهی تشکیل دهیم تا ایفای نقش دفتر برای اوضاع قم نسبت به ضلع های مختلف را متکفل شود.
وی افزود: در راستای پرحجم شدن برنامه های در حال اجرا، علاوه بر مسئله عفاف و حجاب، به مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی نیز در این کارگروه پرداخته می شود و یک مأموریت های خاص به آن داده می شود تا طراحی عملیات منتهی به نتیجه در شهر قم انجام شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: نیاز است که کارگروه با کمک میزها تقویت شود و بخش های مختلف دفتر در این طراحی ها دخیل باشند و از طرح هایی که از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای دیگر وجود دارد، استقبال خواهیم کرد.

* شناسایی مناطق آسیب زا و آسیب پذیر قم
در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد "معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" اظهار داشت: علاوه بر دفتر تبلیغات اسلامی به لحاظ عملیاتی در حوزه فرهنگی و تبلیغی در سطح قم، سه ارگان سپاه و بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد مشغول کار و فعال هستند.
وی افزود: بعد از دیدار اخیر مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری یکی از برنامه های اصلی که در قم شروع کردیم، شناسایی مناطق آسیب زا و آسیب پذیر بود که در پنج نقطه قم انجام شد و گروه هایی تبلیغی در این مناطق فعال تر شدند و ده ها سرفصل از جمله آموزش، مشاوره و اردو و کارهای فرهنگی دیگر انجام می شود.
رئیس میز توسعه و تعمیق باور دینی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه طرح های مبلغین را هم دریافت کرده ایم گفت: سپاه هم به همراه بسیج کار اطلاعاتی خیلی خوبی در ۱۵ منطقه انجام داده اند و نقاط آسیب خیز قم را شناسایی کرده اند. 

*فعالیت منسجم فرهنگی و تبلیغی در قم با همکاری سپاه
وی تصریح کرد: پس از شناسایی ۵ منطقه در سطح قم توسط دفتر تبلیغات اسلامی، جلساتی متعددی با فرمانده سپاه قم برگزار کردیم و مقرر شد تا فعالیت ها بصورت منسجم شکل بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی مباحث دیگری را هم مطرح کردند، خاطرنشان کرد: مطالباتی که دستگاه های فرهنگی دارند، فقط عفاف و حجاب نیست و مسائل متعدد از جانب مجموعه ها مطرح است و لذا باید سعی کنیم این کارگروه حلقه وصل ظرفیت های دفتر با نیازهای موجود قم شود.
در ادامه، مقرر گردید هسته اصلی کارگروه مذکور، چهار نفر از معاونان دفتر به همراه رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی شوند و مصوبه هسته اصلی این کارگروه صورت بندی کار را مشخص خواهد کرد و حسب دستور، ظرفیت های مختلف مربوطه هم پای کار می آیند.

تصویر روز

صوت هفته

تلاوت جزء سی

قرآن کریم

ویدئوهای متنخب

Loading...
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما